2006 júliusában kezdődik a képeinken már szériaérett formában
látható Lotus Europa S gyártása. A kétüléses Europa S ugyanarra a
könnyűszerkezetes vázra épül, mint a jelenlegi kínálatban szereplő
Elise és Exige modell, de, hogy elválasszák a két régebbi típustól a
közéjük pozícionált autót,
a 121-es típusszámot kapta, az eddig alkalmazott 111 helyett. Az
Europa a szokásosnál több kényelmi extrát kap, mint rokonai, ezzel is
megpróbálják kihangsúlyozni túraautó jellegét. Ennek ellenére ezer kiló
alatti tömege és a hátsó tengely elé szerelt 200 lóerős, kétliteres
turbómotor rakétaszerű dinamikát biztosít az autónak: 0-ról 100-ra 5,5
másodperc alatt gyorsul, végsebessége eléri a 230 km/h-t.
Tömegét alumínium futóműalkatrészek, műanyag karosszéria-elemek és
kompozit anyagból készített energiaelnyelő orrkiképzés alkalmazásával
sikerült alacsonyan tartani. Az Europa S magasabb tetővonala révén
könnyebb beszállást, és a Lotusokra jellemzőnél nagyobb csomagteret
kínál;
az utastér bőrborítása, a vezető- és utasoldali légzsákok a
szériafelszereltség részét képezik. Az Europa forgalmazását,
nevéhez hűen, egyelőre nem tervezik a tengerentúlon, bár sikeres
fogadtatás esetén biztosan akadnak majd szürkeimportra vállalkozók.