Tovább terjeszkedik a Honda luxusmárkája

2005.12.15. 12:41

Kína mellett Japánban is bemutatkozhatnak az Acura márkajelzésű autók. A 19 éve létező márkanév, amellyel luxuskivitelű Honda modelleket forgalmaznak, eddig csak Észak-Amerikában létezett, de úgy tűnik, a Honda vezetése most a Toyota és a Nissan után ered.

E két nagy japán gyártó a Lexusból és az Infinitiből nemzetközi márkanevet kezdett faragni, miután Észak-Amerikában meglehetősen sikeresnek bizonyultak a prémium-márkanéven kínált autók. A Lexus jár az élen a márkaépítésben: már Európában, Japánban és számos más piacon jelen vannak a kifejezetten a luxusmárka számára kifejlesztett modellek, hogy megpróbálják megszorongatni a piacot jelenleg is vezető német prémium-márkákat, a BMW-t, a Mercedest és az Audit. Az Infiniti nagy terveiből egyelőre kevés valósult meg, de az elszántság látható, az Acura térhódításáról pedig csak most született meg a döntés.

A Honda Amerikán kívül eddig a japán módszert követte: a legkisebbtől a legnagyobbig minden típusát egyetlen márkanév alatt hozta forgalomba, nem törődve azzal a jelenséggel, hogy sok potenciális luxusautó-vásárló nem is foglalkozik olyan márkákkal, amelyeknek a kínálatában olcsó kisautók is szerepelnek az esetlegesen minden igényt kielégítő csúcsmodell mellett.

Ha Japánban és Kínában sikeres lesz az Acura márkanév, akkor nem kizárt, hogy a világ más tájain, így Európában is találkozhatunk vele a későbbiekben, bár egy ilyen lépésre aligha kerülhet sor ebben az évtizedben.