Új túrakupén dolgozik a Bugatti

2005.12.16. 12:22

Jól bevált megoldások és megfizethető ár jellemzik az új modellt, nehogy még egyszer előforduljanak a Veyronnal elkövetett hibák. A VW első sorozatgyártású Bugattija hiába képes 400 km/h-val haladni, egymillió eurós árcédulája ellenére sem hozhat soha nyereséget a VW-csoportnak a kis gyártási darabszám és az elhúzódó fejlesztés miatt gigászira duzzadt fejlesztési költségek miatt.


Talán az EB118 tanulmányra hasonlíthat leginkább az olcsóbbik Bugatti

A legújabb pletykák szerint a második modell orrmotoros, hátsókerék-meghajtású autó lesz négy üléssel, valami olyasmi mint a Bentley Continental GT vagy a Ferrari 612 Scaglietti. A műszaki alapokat a VW-csoport más márkáitól veszik át: a padlólemez valószínűleg a Bentley-től származik, nagy teljesítményű motorból pedig akad választék bőven. Egyelőre mindenki mást mond, egyesek szerint egy egyszerű Audi V8-as kerülhet a típusba, de a Laborghini V10-ese vagy a VW W12-ese is a lehetséges jelöltek közt van.

Úgy tudjuk, egyelőre a formatervezéssel bajlódnak a Bugattinál, a végleges formát 2006-ban választják ki az elkészült vázlatok közül, de a kész alkatrészeknek köszönhetően a szériagyártásra érett modell 2008 elején már bemutatkozhat. Az autóból évente egy-két ezer példányt szeretnének eladni évente, így az autó ára is jóval barátságosabb lesz, mint a Veyroné. Állítólag 130-150 ezer euróért már bárkiből lehet Bugatti-tulajdonos.