A Smart mégsem jut el Amerikába?

2005.12.22. 10:46

Késik a döntés a kisautó-márka amerikai bevezetésével kapcsolatban. A korábbi ígéretek szerint 2005 végére be kellett volna jelenteni, hogy hogyan határozott a DaimlerChrysler vezetése, de úgy tűnik, a probléma túl bonyolult ahhoz. Egyfelől úgy tűnik, a Smartnak semmi esélye a túlélésre, ha nem hódítja meg Észak-Amerikát, ugyanakkor kétséges, hogy a kétüléses Smart ForTwo utódja egyáltalán eladható-e odaát. A Smart első embere, Ulrich Walker szerint kb. 20 ezer autót lehet eladni az Egyesült Államok nagyvárosaiban, ennyi autóval azonban még a reklámkampány sem térülne meg. Ugyanakkor az idén eladott mintegy 140 ezer autó messze nem elég a Smartnak, hogy nyereségessé váljék. A várva várt döntés, amely egyben a Smart sorsát is meghatározhatja, 2006 tavaszán születhet meg legkorábban.