Nissan Urge: az első képek

2005.12.29. 11:42

Szokatlanul hamar, több mint másfél héttel a bemutató előtt szinte minden kiderült a korábban már beharangozott Nissan-tanulmányról. A háromszemélyes autóról korábban közölt vázlat, és az a kijelentés, hogy a tervezőket a motorkerékpárok könnyedsége inspirálta, azt az illúziót keltette, hogy a sportkocsi-tanulmány nagyon apró lesz, pedig ez egyáltalán nem igaz.


Galéria - kattintson a képre

Az Urge 3,98 méter hosszú, 1,825 méter széles, 1,26 méter magas, és kevesebb mint 1100 kilogramm tömegű, így a számok szintjén a Mazda MX-5-öshöz áll a legközelebb. Az Urge külsőre persze nem is emlékeztet a megszokott roadsterekre, amiért a sajátos formaterv mellett az óriási, 2,65 méteres tengelytáv és az óriási kerekek okolhatók. A Nissan tervezői előre 195/45 R 19-es, hátulra pedig 225/35 R 20-as kerekeket álmodtak, így lehetséges, hogy az arányai alapján jóval kisebbnek néztük az autót, mint amekkora.

Az Urge formaterve igazán egyedi, bár néhány apró részletében emlékeztet a 350Z-re. Az első sárvédőívek mögötti rész kialakítása, és a sima orr-rész a függőlegesen elnyújtott lámpákkal egyaránt a Nissan sportkocsiját idézi. A kétfelé osztott hűtőrács szintén Nissan jellegzetesség, de itt vége is a márkára jellemző részleteknek. A fekete-ezüst-sárga autó hatalmas sárvédő-szélesítéseivel, lyukas ajtóival, átlátszó és kivehető tetőpaneljeivel, illetve az amúgy kerekded karosszérián végigfutó élekkel a japán cég legmarkánsabb egyéniségű tanulmányautói közé tartozik.


Galéria - kattintson a képre

Műszaki szempontból még mindig elég rejtélyes a Nissan Urge. Az ugyan biztos, hogy a hajtásláncban egy hatsebességes, szekvenciális váltó is szerepel, a motorról viszont csak annyit tudunk, hogy igen nagy fordulatszámú, és viszonylag kis lökettérfogatú. A méretekkel kapcsolatos korábbi tévedésünkből okulva úgy véljük, a kis motor is csak amerikai léptékkel mérve igaz: egy 1,8-2 literes négyhengeresről lehet szó minimum 150 lóerős teljesítménnyel.

Egy tanulmányautó persze nem létezhet manapság mindenféle elektronikus csoda nélkül. Az Urge-ben egy vadiúj Xbox 360-as játékgépet találunk, és csatlakozási lehetőséget egy mp3-lejátszó, illetve egy mobiltelefon számára. Az igazi újdonság azonban nem ez, hanem a különleges indítórendszer. A telefon egyben kulcsként is szolgál: e nélkül nem is indul el a Nissan tanulmányautója.

A háromszemélyes roadster jelenlegi formájában persze aligha kerülhet gyártásba, de reménykedésre ad okot. Úgy látszik, a Nissannál is foglalkoznak a sportkocsi-kínálat bővítésével, és talán nem csak a 350Z-nél drágább és erősebb típusok jöhetnek szóba.