A Volvo C30 tanulmányról mindent

2006.01.04. 09:30

Galéria - kattintson a képre

A karácsonyi ízelítő után a kompakt háromajtós részletes leírását is közzé tette a Volvo. A Detroitban bemutatkozó C30 Design Concept szinte kivétel nélkül örökölte a korábbi csapott hátú Volvók jellegzetes megoldásait. A hátsó üvegajtó a P1800 ES öröksége, a szigorúan négyszemélyes belső tér pedig a 480-ast idézi. A C30-as arányait és formai jellegzetességeit tekintve persze a jelenlegi Volvo modellek stílusjegyeit viseli. A gyáriak által csak csónakformaként emlegetett övvonal-kialakítás az összes sorozatgyártású Volvóra jellemző, a hátsó rész kialakítását pedig az SCC tanulmánytól örökölte a C30 Design Concept.


Galéria - kattintson a képre

A Volvónál azt is elárulták, hogy mi rejtőzik a lemezek, pontosabban a rövid motorháztető alatt. A jól ismert 2,4 literes, öthengeres turbómotor a tanulmányban 260 lóerős, 350 Nm-es csúcsnyomatéka pedig folyamatosan rendelkezésre áll 2100-as és 5000-es percenkénti fordulatszám között. A bivalyerős motorhoz hatsebességes kézi kapcsolású váltó csatlakozik. A 4,24 méter hosszú és 1,78 méter széles autó így 6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és csak az elektronikus leszabályozásnak köszönhetően nem lépi át a 250 km/h-s sebességet. Az erős motorhoz természetesen komoly fékrendszer jár. A 19 hüvelykes alufelnik mögül Brembo gyártmányú négydugattyús féknyergek és 330 mm átmérőjű belső hűtésű féktárcsák villannak elő.


Galéria - kattintson a képre

A Volvo mérnökei a belső tér kialakításakor elsősorban az első utasok kényelmére koncentráltak, hiszen a C30-ast elsősorban magányos, de jómódú városi autósoknak, illetve gyermektelen pároknak szánja a svéd gyártó. Így a csomagtér nem túlzottan tágas, és hátul is csak két főnek jut hely, viszont az autóba a tízhangszórós Volvo Premium Sound hangrendszert építették, amely állítólag a legkényesebb igényeknek is megfelel.

A C30 Design Concept állítólag alig különbözik a sorozatgyártásra érett C30-astól, amelyet ősszel, a Párizsi Autószalonon láthatunk először. A végleges típus forgalmazását a Volvo ígéretei szerint még az idén megkezdik az összes fontosabb piacon, így Európában és Észak-Amerikában is.