Ford Reflex: dízel-hibrid kupé testben

2006.01.04. 14:42

A Ford detroiti meglepetése egy látványos kétüléses, amely csupán a formája alapján is megállná a helyét a többi tanulmányautó között. A kupéforma autó azonban több különleges megoldást is felvonultat.


Galéria - kattintson a képre

A leglátványosabb kétségkívül a két felfelé nyíló ajtó, amelyek szokatlan módon hátrafelé nyílnak. Szintén izgalmas ötlet, hogy az autó tetején elhelyezett napcellák világosban folyamatosan töltik az akkumulátorokat, így a kiegészítő berendezések csak éjszaka fogyasztják a hajtáslánc által szolgáltatott energiát. A legérdekesebb megoldás azonban a lemezek alatt bújik meg.


Galéria - kattintson a képre

A Reflex hajtását egy új fejlesztésű hibrid hajtásláncra bízták, amely két villanymotorból és egy dízelmotorból áll. Az autó orrában elhelyezett villanymotor-dízelmotor páros különlegesen takarékos haladást tesz lehetővé: a tanulmány mindössze 3,6 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, méghozzá országúton és városban egyaránt. Csúszós úton vagy laza talajon lép be a másik villanymotor, amely a hátsó kerekeket hajtja, így biztosítja a Reflex számára a négykerék-hajtás előnyös tulajdonságait.

A Ford tanulmányának persze esélye sincs a szériagyártásra, ahhoz túl drága és nem eléggé praktikus, de reménykedhetünk benne, hogy a fejlett hajtáslánc egyes elemeivel, vagy legalább az izgalmas formavilággal találkozhatunk a közeljövő szériagyártású Fordjaiban.