Felemás 2005-ös eredmények a Renault-nál

2006.01.06. 11:22

Európában csökkent a francia gyártó népszerűsége, de tavaly összességében így is nőttek az eladások 2004-hez képest. A Renault-csoport, amely a Renault, Dacia és Samsung márkákból áll, 2005-ben összesen 2 531 506 autót értékesített, azaz 1,7%-kal többet, mint egy évvel korábban.

Az európai eladások 4,1%-kal csökkentek, de a cég vezetése szerint ez csak átmeneti változás. A Dacia Logan és a Renault Clio III típusoktól, valamint a felújított Mégane -tól és Lagunától jövőre az eladások újbóli fellendülését várja a Renault. A cég legkelendőbb modellje még mindig a Mégane. Tavaly több csaknem 620 ezer példány fogyott belőle, és ezzel a kategória legkelendőbb modellje maradt Európában, megelőzve a VW Golfot és a Ford Focust. A Renault legnagyobb piaca még mindig Franciaország: itt értékesítették autóik 28%-át, de szintén komoly kereslet mutatkozik a francia márka autói iránt Spanyolországban, Nagy-Britanniában és Németországban.

A cég működése alapjában véve sikeres, azonban a legújabb hírek szerint az új vezérigazgató, a brazil Carlos Goshn így is komoly megszorításokra és átalakításokra készül. Úgy tudjuk, a cél legalább egymilliárd eurós megtakarítás évente, és ennek érdekében a cég teljes munkaerejének mintegy 10%-ától szabadulna meg, valamint bezárna egyet az európai gyárak közül. Emellett úgy tudjuk, a típusfejlesztési stratégiában is komoly változások készülnek. Goshn egyik legfontosabb célja, hogy a Renault sorsa ne csak egy modell, jelen esetben a Mégane eladásain múljon.