Roadjet Concept: egy érdekes Audi?

2006.01.09. 15:58

Galéria - kattintson a képre

Végre egy autó négy karikával az orrán, ami egy icipicit más, mint amit megszoktunk. Nem tévedünk sokat, ha azt állítjuk, hogy az Audinál a földkerekség legóvatosabb formatervezői dolgoznak. Tízévente kitalálnak egy formát, és a következő esedékes arculatváltásig azt csiszolgatják. Mostanság azonban porszem kerülhetett a gépezetbe, vagy valaki rájött, hogy a legszebb egyenruha is unalmassá válik egy idő után, mert néha-néha feltűnik egy-egy tanulmány - szigorúan csak tanulmány -, amelyen felfedezhetünk némi idő előtti újító szándékot.


Galéria - kattintson a képre

Ilyen a Roadjet Concept is. Egy csapott hátú autó az A4-es méretében, amelyen még egy kis formai humor is elfért, ha csak olyan németesen szögletes módon is. Pedig felületesen nézve a fotókat minden rendben van. A nagy krómkeretes hűtőmaszk, a szigorú oldalvonal az ajtókon, és a ferde metszésű fényszórók, ahogy az A8-ason, az A6-oson, az A4-esen és az A3-ason van. Ahogy lennie kell. Aztán a külső tükrök vonalában lecsúszik az oldalvonal három ujjnyit, és alatta homorúból domborúba vált a lemez. Valahogy a lámpák sem állnak jól, és a motorháztető is meredekebb, mint ahogy megszoktuk. Hátul meg a ferde ablak borzolja a kedélyeket. Az igazgatótanács előtt talán még nem ilyen volt a terv, de aztán egy harcos lázadó az utolsó éjszaka megpróbálta átrajzolni az egészet. Csak félig sikerült, reggel pedig jöttek a modellépítők a rajzokért. Igazából persze nem így történt, mindez tudatos tervezés eredménye, csak odafent egy picit elengedték a gyeplőt.


Galéria - kattintson a képre

A 4,7 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,55 méter magas jármű a lemezek alatt már kevésbé érdekes: az Audi megszokott alkatrészeinek továbbfejlesztett változatait találjuk benne mindenütt. Az autó orrában 3,2 literes, V6-os benzinmotor dolgozik, amely a közvetlen befecskendezésnek köszönhetően már 300 lóerős. Ráadásul itt mutatják meg először az Audi tervezői az első, hosszában beépíthető DSG váltót, amely ráadásul már hét sebességes. Eddig csak keresztben álló motorral lehetett használni a minimális váltási időkkel dolgozó szerkezetet, mostantól azonban az Audi nagyobb modelljeibe is beépíthetik, ahol a motor hagyományosan az első tengely előtt hosszában helyezkedik el.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy az a motor teljesítménye alapján várható is, a Roadjet elég jól megy. A gyártó szerint 6,4 másodperc alatt elérheti a 100-as tempót, aztán 250-nél korlátoz az elektronika, ahogy azt már megszokhattuk. Persze ez nem egy sportkocsi, sokkal inkább kényelmes túragép családoknak, ahol apuka szeret néha gyorsan menni. Ezért került az autóba egy kapcsoló, amely egyszerre állítja a kormányszervo, a váltó és a lengéscsillapítók paramétereit. Nagyit és a kölköket comfort módban érdemes szállítani, ha sietős, akkor jól jöhet a dynamic állás, a sport fokozat pedig hegyi szerpentinen elgurult gyógyszeresüveghez passzol.

A Roadjetet egyelőre demonstrátorautónak hívják, amely a benne felsorakoztatott műszaki csodák bemutatására hivatott, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján valószínű, hogy a következő szériaújdonság, az A4-es vonásai közül is elrejtettek benne néhányat. Az Audi közvélemény-kutató csoportja már most azon munkálkodik, hogy kiderítse, a vásárlók melyik részletet látnák viszont saját autójukon.