Hyundai HCD9 Talus: identitászavar

2006.01.09. 17:28

A korábban közzétett rajzok alapján egy formás sportkupét vártunk, de a cég amerikai tervezőközpontjában máshogy gondolták: megpróbáltak összehozni egy sportos vonalú kupét és egy terepjárót.


Galéria - kattintson a képre

A végeredmény azonban egyikhez sem hasonlít igazán, sőt, igazából semmihez sem hasonlít, amit eddig láttunk. A Talus 4,667 méteres hosszával nem tűnik igazán nagynak, de 1,578 méteres magassága és 1,932 méteres szélessége révén kicsinek sem mondható, a 22 hüvelykes keréktárcsák és a 265/40-es gumiabroncsok pedig határozottan óriásiak. A 4,6 literes, 340 lóerős V8-as motor a hatsebességes automata váltóval szintén erős túlzásnak tűnik ehhez a karosszériához, hasonló szerkezeteket leginkább terepjárókban használ a koreai gyártó. Hogy a zavar teljes legyen, a Taluson a két normál méretű ajtó mellett két kicsi hátsó oldalajtó is helyet kapott a Mazda RX-8 stílusában, belül pedig olyan felszereltség fogadja az embert, amilyet leginkább csak luxusautókon találunk.

A kétzónás klímaberendezés, az LCD kijelző, a DVD-lejátszó, a sebesség- és távolságtartó automatika és az éjjellátó berendezés persze csak technológiai tűzijáték, ahogy minden más ezen a fura autón, hiszen a HCD9 a Hyundai részéről nem több puszta erőfitogtatásnál. Azt a koreaiak sem merik vállalni, hogy egy ennyire szokatlan autóval jelenjenek meg a piacon, így a Talus valószínűleg soha nem jut túl a tanulmányautó-fázison.