Bemutatkozik az első Dodge világautó

2006.01.11. 12:49

A Calibert Detroitban leplezték le hivatalosan, de nem csak Amerikába szánják: több mint 100 országban szeretnék forgalmazni, és az elsődleges célpontok közt szerepel Európa is. A Caliber Amerikában a Dodge Neont váltja fel, amely egykor ugyanilyen ambíciókkal indult.


Galéria - kattintson a képre

A Caliber külseje már nem meglepetés, a tavaly márciusban Genfben bemutatott tanulmányhoz képest a formán alig változtattak valamit. Ez persze nem is csoda: a terepjárós vonásokkal felruházott ötajtós Amerikában és Európában egyaránt szokatlan, így a DaimlerChrysler hagyott rá időt, hogy a potenciális vásárlók hozzászokhassanak. A részletek azonban mindeddig homályba burkolóztak, sőt, most is csak az amerikai változat adatait tették közzé.

Ahogy arra számítani is lehetett, a Caliberbe a Hyundai-Mitsubishi-Chrysler trió viszonylag új, közösen fejlesztett motorcsaládját szerelik. Az alapmodell 1,8 literes, 148 lóerős négyhengerest kap, de kétliteres, 158 lóerős és 2,4 literes, 172 lóerős motorral is meg lehet rendelni az autót. A változó szelepvezérlésű motorokhoz fokozatmentes automata váltó csatlakozik. A CVT2 nevű szerkezet az automata üzemmód mellett kuplung nélküli félautomataként is használható, ekkor a sofőr hat fix áttétel közül választhat. Az új tömegmodell első- és négykerék-hajtással egyaránt kapható lesz.


Galéria - kattintson a képre

A Caliber felszereltsége meglehetősen gazdag, főleg ahhoz képest, hogy Amerikában a legolcsóbb tömegmodellek közé tartozik. Az összes változatban található függönylégzsák, és egyes modellekhez hűtött tárolórekesz, 110 voltos elektromos csatlakozó, kilenc hangszórós Boston Acoustics hangrendszer, illetve asztalkává alakítható első utasülés is jár. Mindezt ráadásul viszonylag olcsón kínálják: a Caliber 13 985 dollárba, azaz átszámítva 2,9 millió forintba kerül, így valamivel még olcsóbb is, mint elődje, a Neon volt.

Európában persze nem pont ugyanilyen autókat szánnak: nálunk lesz kézi váltós, és dízelmotoros változat, sőt, talán egy kisebb benzinmotor is megjelenhet a kínálatban. A DaimlerChrysler korábbi ígéretei szerint a Caliber ráadásul valamivel még olcsóbb is lehet, minta Volkswagen Golf. A piaci bevezetés persze így is rázós lehet, hiszen a Dodge márkanevet az európai vásárlók többsége legfeljebb hallomásból ismeri, és a DaimlerChryslernek egyáltalán nincsenek tapasztalatai a tömegmodellek európai piacán.