Toyota Camry: új forma és hibrid hajtás

2006.01.11. 14:47

Amerika legnépszerűbb személyautója alig öt év után ismét ruhát váltott. Ráadásul elkészült a rég várt benzin-elektromos változat is, amelyből a világ első hibrid népautója lehet. Ugyanakkor az autó alapvetően ugyanaz maradt, mint volt: hatalmas, kényelmes, de nem túl jellegzetes és megfizethető árú négyajtós szedán, minden porcikájában az amerikaiak ízlésére hangolva.


Galéria - kattintson a képre

Ha akarnánk, se tudnánk jól körülírni a Camry formáját. Az elődmodellnél valahogy szebbnek, jobbnak, erőteljesebbnek tűnik, de ez a világon semmit nem jelent. 2001 végén ugyanezt éreztük az előző változattal kapcsolatban, most pedig meggyőződéssel valljuk, hogy a régi szekérnek kukában a helye. Ez valamiféle féltve őrzött toyotás vállalati varázslat lehet, amelyet a formatervezők örökítenek tovább generációról generációra, mert ugyanilyen érzéseket kelt az összes többi tömeg-Toyota is. Új korában vásárlásra ösztönöz, de ahhoz nem elég szép, hogy görcsös ragaszkodást váltson ki. Objektív előnyei persze akadnak az új formatervnek: a kerekded vonalaknak köszönhetően a légellenállási tényező mindössze 0,27, ami igencsak jót tesz a fogyasztásnak és az elérhető maximális sebességnek.


Galéria - kattintson a képre

A Toyotának semmi oka nem volt, hogy a Camryn műszaki szempontból gyökeres változtatásokat hajtson végre, hiszen az előző modellel sem volt semmi baj. A 2,4 literes négyhengerest egy az egyben megtartották. A 158 lóerős motor a maga 220 Nm-es csúcsnyomatékával bőségesen elegendő a termetes karosszéria és benne az egész család tempós mozgatásához, aki meg száguldozni akar, az úgyis a hathengeres változatot veszi meg. A 3,3 literes V6-ost ugyanakkor lecserélték egy 3,5 literes, 268 lóerős V6-osra, hogy senki ne panaszkodjon az erő hiányára. A legnagyobb újdonság azonban nem ez, hanem az új hibrid hajtómű. A benzin-elektromos hajtáslánc a kisebbik, 2,4 literes motor takarékos üzemre kihegyezett 147 lóerős változatából és két, összesen 45 lóerős villanymotorból áll. A hibrid változat így használattól függően 6,6-7,6 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, ami kiváló eredmény, főképp mivel a négyhengeres alapmodell városban akár 12 litert is elfogyaszt ugyanekkora távon.

A Camry felszereltsége alapján korszerű átlagautónak tűnik. Biztonsági és kényelmi téren is minden elérhető hozzá, ami egy ilyen kategóriájú autótól elvárható, a pollenszűrőtől a kulcs nélküli biztonsági és indítórendszeren keresztül a menetstabilizáló elektronikáig. A részletes felsorolástól most eltekintünk, már csak azért is, mert a típus Európában aligha lesz kapható. Luxusautóként - főképp a Lexusok bevezetése óta - nemigen volna eladható, ilyen nagy autók helyett pedig már jó ideje buszlimuzint vesznek Európában a vásárlók.