Peugeot 207 hivatalosan

2006.01.12. 14:51

A franciák nem várnak tovább: mindent elárultak legújabb kisautójukról, amit szövegben és képekben csak lehetséges.


Galéria - kattintson a képre

A 207-es - ahogy azt a korábbi fotók alapján is sejteni lehetett - tovább gyarapítja a túlhízott kisautók táborát. A három- és ötajtós változatok hossza 4,03 méter, pontosan annyi, mint a Fiat Grande Puntóé , így holtverseny alakult ki a kategória leghosszabb csapott hátú modelljének címéért. Széltében már egyértelműen a 207-es a csúcstartó 1,72 méterrel, viszont 1,47 méteres magasságával alacsonyabb a nagyobbik Puntónál és a Renault Clio III-asnál is. A 2,54 méteres tengelytáv ugyanakkor a középutat képviseli a két vetélytárs közt.


Galéria - kattintson a képre

A külső méretek persze nem jelentenek sokat: a 207-es szélessége és hossza részben a mutatós formatervnek köszönhető. Hátul például a lökhárító ívei tesznek ki vagy háromujjnyit a teljes hosszúságból, széltében pedig a sárvédő-domborítások miatt hasonló a helyzet: ezek mögött a lemezek mögött nincsenek hasznosítható terek. Itt azonban aligha akad olyan ember, aki sajnálná azt a néhány centit, amelyet a forma oltárán áldoztak fel, hiszen a Peugeot tervezőcsapata ismét kitett magáért. Nem mintha bármi újat is felfedezhetnénk az autón, de a márka látványos stílusát, amely a 206-os óta csak részletekben változott, itt is hatékonyan alkalmazták. A részletekben felfedezhetünk más Peugeot modelleket. A sárvédő-ívek a 107-esről, az óriási vigyort formáló hűtőrács és a hátranyúló lámpatestek a 407-esről, a hátsó lámpák formája a 307-esről lehet ismerős, de a rövidnek tűnő orr és az előrehúzott szélvédő révén az arányok kellőképp jellegzetesek maradtak.


Galéria - kattintson a képre

A 207-es növekedéséből persze a belső térbe is jutott. Az utastér hossza 1,675 méter, és a Peugeot sajtóanyaga szerint a viszonylag alacsony üléshelyzet miatt nemcsak a mérhető térkínálat nőtt meg, de a térérzet is javult. A mostohagyerek természetesen itt is a csomagtér. Ugyan 270 literesre nőtt, ami 25 liter többletet jelent a 206-oshoz képest, de ez még mindig nem igazán sok, főképp a négyméteres hossz mellett. Talán ezért hangsúlyozzák a gyáriak, hogy ez csak a VDA szabvány szerint mért érték, a teljes térfogat kitöltéséhez 310 liter folyadékra volna szükség. A hátsó ülések lehajtásával persze növelhető a kapacitás, így VDA szabvány szerint 925 liter, csomagjainkat királyvízben feloldva 1195 liter fér a 207-esbe.


Galéria - kattintson a képre

Az új modell motorválasztékára talán a kiegyensúlyozott a legjobb kifejezés. Három teljesítményszint és kétféle üzemmód közül választhat a vásárló. Az alapmodellekbe 1,4 literes, 8 szelepes, 75 lóerős benzinmotor, vagy ugyanekkora, 70 lóerős, HDi dízel kerülhet. A következő szintet a 16 szelepes, 1,4 literes benzines és az 1,6 literes HDi képviseli egyformán 90 lóerővel, míg a csúcsot a forgalmazás kezdetén a 110 lóerős 1,6 literes dízel-, illetve benzinmotor jelenti. A BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes benzinmotorok később, 2006 végén érkeznek. A Peugeot-nál egyelőre egy 1,6 literes, 115 lóerős, és egy ugyanekkora, de turbófeltöltős, 150 lóerős változatról beszélnek. Ezek a motorok, amelyekről korábban a BMW már közölt egy előzetest, a közvetlen befecskendezéses technikának köszönhetően nemcsak erősebbek, de nyomatékosabbak, tisztább üzeműek és takarékosabbak is lesznek, mint a PSA saját ezerhatszázas benzinmotorja.

Ha valaki élőben is meg szeretné nézni a Peugeot 207-est, annak bizony várnia kell még több mint másfél hónapot, majd el kell zarándokolnia a Genfi Autószalonra, vagy ki kell várnia a hazai bemutatót, amire a második negyedévben kerülhet sor.