Indul a kínai offenzíva Amerikában

2006.01.13. 16:24

Bemutatták az első autót, amely részt vesz a Chery nevű kínai autógyártó export-programjában. Az A5 sorozat első tagja, az A520-as még mindig az első generációs Seat Toledón alapszik, de a formatervet Olaszországban, a Bertonénél készíttették, így az öreg műszaki alapok ellenére az autó egyáltalán nem látszik elavultnak.

A típusjelzésben a 20-as a BMW gyakorlatához hasonlóan a motor hengerűrtartalmát jelenti, azaz az új modellt egyelőre kétliteres négyhengeres motorral szerelik fel, de úgy tudjuk, később az európai piacra kisebb, az amerikaiak számára nagyobb motorral is készülhet a típus. Ezek alapján úgy tűnhet, a kínaiak az autót valamiféle olcsó tömegcikknek szánják, de az amerikai importőr szerint az A5 erősebb, a pletykák szerint legalább 3 literes motorral felszerelt változatát a prémium-kategóriába szánják a 3-as BMW és az Audi A4 ellenfelének.

Az utóbbi egy évben az amerikai szaksajtó a Chery terveitől hangos, de egyes elemzők szerint nem a Kínában viszonylag kicsinek számító cég jelenti a legnagyobb veszélyt. Az utóbbi néhány évben kiépített autógyártó kapacitás jelentős része olyan cégek - például a FAW vagy a SAIC - kezében van, amelyek jelenleg a nagy nemzetközi autógyártók partnerei, de ha ezek a vállalatok is elkészülnek saját típusaikkal, akkor szinte azonnal milliós tételeket exportálhatnak a világ bármely részére, és igen hamar felboríthatják a korábbi évek során kialakult erőviszonyokat.