Megújul a Ford Transit

2006.01.16. 10:52

Galéria - kattintson a képre

A sikeres áruszállító alapos modellfrissítésen esett át. Első pillantásra az új hűtőmaszk tűnik fel. A Transit/Tourneo Connect-sorozatéhoz hasonló hatalmas trapézforma lámpák közé vaskos hűtőrácsot terveztek a valaha autón alkalmazott legnagyobb Ford jelvénnyel. A barátságtalan bulldogarc, és az eddigieknél is nagyobb ablakokkal felszerelt oldalajtók mellett szinte fel sem tűnik, hogy a felépítmény többi részén alig változtattak, igaz, a praktikus dobozformánál jobbat nehéz lett volna kitalálni.

A Transitok új dízelmotorokat kaptak. A 2,2 és 2,4 literes, közös nyomócsöves befecskendezésű négyhengereseket már a PSA-Ford együttműködés jegyében tervezték, azaz ugyanezeket a motorokat használja majd a Peugeot és a Citroën is saját haszonjárműveiben. A kiindulópontot ezúttal a régebbi Ford-motorok jelentették, szemben a két cég közös személyautó-dízeleivel, ahol a tervezés nagyrészt a francia mérnökök feladata volt. Az új motorok nagyobb teljesítményűek, takarékosabbak és tisztábbak, mint az elődeik, és ami egy haszonjárműnél talán még lényegesebb, a szervizperiódust is sikerült tovább növelni.


Galéria - kattintson a képre

A Ford szakemberei természetesen a belső teret sem hagyták érintetlenül: a Transit vezetőfülkéje már-már a cég személyautóit idézi, és nem csak az ülések vagy a műszerfal kialakítása miatt. A zajszintet is sikerült mintegy 20%-kal csökkenteni, az első kanyarstabilizátorok áttervezésével és a közvetlenebb áttételű kormányművel pedig a haszonjármű vezethetőségét is sikerült közelebb hozni a személyautókéhoz. A biztonság érdekében a Transitba ABS, elektronikus fékerő-elosztó (EBD), menetstabilizáló elektronika és frontális, illetve oldallégzsákok hada kerülhet, és állítólag az új orr-rész is hatékonyabban nyeli el az ütközési energiákat. A Ford áruszállítója emellett a tolvajok ellen is teljesebb védelmet nyújt, mint korábban.

A Transit továbbra is számtalan változatban lesz elérhető. Első- és hátsókerék-hajtással, háromféle tengelytávval, alacsonyabb és magasabb felépítményekkel, utas- vagy áruszállítási célra, dobozzal vagy platóval. A vásárlók összesen 60 különféle alapváltozat közül választhatnak, nem számítva persze a különféle felszereltségbeli különbségeket, amelyekkel a választási lehetőségek száma több százra növekszik.