Chevrolet terepjáró júniusra

2006.01.17. 10:15


Galéria - kattintson a képre

Tovább csepegtetik az információkat a Captiváról, amely a Daewoo első, GM műszaki alapokra épülő fejlesztése. Az újabb fotók alapján egyértelmű, hogy a 2004 végén bemutatott S3X tanulmányon gyakorlatilag a kész formát mutatták be a közönségnek; két kis első légbeömlőt, a lámpatestek tartalmát és a felniket leszámítva semmi sem változott. Így az sem meglepő, hogy a méretek - a 4,639 méteres hossz, az 1,849 méteres szélesség és az 1,729 méteres magasság - is változatlanok maradtak.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a VM Motori és a Daewoo közös fejlesztésű, kétliteres dízelmotorjának erősebbik, 150 lóerős változata dolgozik majd a Captiva orrában, de most az is kiderült, hogy a 310 Nm-es csúcsnyomatékú négyhengeres vegyes használatban 8,1 liter gázolajat fogyaszt a testes terepjáróban 100 kilométeren. Emellett lesz egy benzinmotoros változat is, ebbe a 2,4 literes GM Ecotec blokk átdolgozott változata kerül.


Galéria - kattintson a képre

Teljesítménye mindössze 142 lóerő lesz, ami azért meglepő, mert ugyanez a motor néhány amerikai típusban is megtalálható, méghozzá bő 170 lóerővel, cserébe a 220 Nm-es maximális nyomaték elég alacsony fordulatszámon jelentkezhet, ami laza talajon igazán jól jöhet a Captiva leendő tulajdonosainak. Újabban egy harmadik motorról is hallani: ez egy 3,2 literes V6-os, amely szintén a GM-től származik, és a Captivában 225 lóerő leadására lesz képes.

Az új Chevrolet/Daewoo terepjáró első- és négykerék-hajtással, valamint öt- és hétszemélyes változatban is elérhető lesz júliustól, de előtte még többet is megtudhatunk róla a február végi genfi bemutatón. A Captiva feladata elsősorban az olcsóbb, koreai konkurensek megszorongatása lesz. A japán és európai hobbiterepjárókkal az eltérő külsejű, de műszakilag azonos alapokon nyugvó Opel testvérmodell feladata lesz felvenni a versenyt.