Apró szabadidőautó a Toyotától

2006.01.17. 14:42

Galéria - kattintson a képre

Egyelőre csak Japánban kapható a Toyota Rush, de nem kizárt, hogy a típus később Európában is bemutatkozik. A Rush gyakorlatilag a Daihatsu Teriost felváltó Be Go modell átcímkézett változata, így nem csoda, ha a két típust egyszerre kezdték forgalmazni a szigetországban.

A fotók alapján úgy tűnhet, hogy a Rush/Be Go páros valami szupermini-féleség, de a valóságban a B és a C szegmens közé sorolható. Az autó hossza 3,995 méter, szélessége 1,695 méter, magassága 1,705 méter, tengelytávja pedig 2,58 méter. Nagyjából tehát akkora helyet foglal, mint a mostanság bemutatott óriás-kisautók - a Fiat Grande Punto vagy a Renault Clio III -, de azoknál valamivel magasabb. Az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral felszerelt jármű ugyan létezik négykerék-hajtással is, de a Toyota, illetve a Daihatsu láthatóan inkább a használati értékre büszke. Van is mire. Az ötszemélyes jármű 380 literes csomagtartót, tágas hátsó üléssort (támlától támláig 850 mm),


Galéria - kattintson a képre

77 fokban nyíló ajtókat és síkba dönthető hátsó üléseket kínál. Az autó terepjárós külseje ellenére elsősorban közúti használatra készült, de ha valaki mégis burkolatlan útfelületre téved vele, annak valamivel többet nyújt, mint egy hasonló méretű személyautó. A tervezők a menetstabilizáló elektronika - a Toyotánál VSC - mellé lejtmenet-vezérlést (DAC) és a lejtőn felfelé való elindulást segítő HAC névre hallgató szerkezetet is beépítették az autóba.

Biztosat sajnos nem tudunk a Toyota és a Daihatsu terveiről az európai forgalmazást illetően, de alighanem készül már az exportváltozat. Az autóból Daihatsu márkanéven évi 6000, Toyotaként évi 18 ezer autót terveznek eladni a szigetországban, ami még a Toyotánál is kevés ahhoz, hogy egy típus behozza a fejlesztésébe ölt pénzt. Az export mellett szól az a tény is, hogy a Daihatsu legnagyobb vetélytársa, a Suzuki nemrég leplezett le egy hasonló méretű és rendeltetésű modellt, az SX4-est , amely jelenleg szinte vetélytársak nélkül áll az apró szabadidőautók európai piacán.