Zolfe Orange: száguldó déligyümölcs Angliából

2006.01.23. 13:59

Egy fura kis kétüléses sportkocsi mutatkozott be a napokban Angliában. A narancssárgára festett jármű egy új sportkocsi-manufaktúra, a Zolfe Sportz munkája, és elsősorban azoknak készül, akik hétvégi autóversenyzéshez keresnek megfizethető, de ütőképes járművet. Angliában, ahol az egy főre jutó versenypályák száma valószínűleg a legnagyobb a világon, viszonylag népszerű az ilyen típusú hobbiversenyzés, és a végtelenül egyszerű Orange - amely nem a színe, hanem apró méretei miatt kapta a narancsról a nevét - az adatok alapján tökéletes erre a célra.

A recept egyszerű, és régóta ismert: végy egy masszív csővázat, amely a bukókeret funkcióját is betöltheti, burkold be könnyű de áramvonalas műanyag idomokkal, helyezz bele utólag hangolható futóművet, erős fékeket és egy pörgős de könnyű motort, és szereld fel a legszükségesebb utcai kiegészítőkkel, hogy ne kelljen tréleren vontatni a versenyig. Ugyanezen elvek alapján lett sikeres a versenypályákon a Lotus Elite az 1960-as évek végén, nem is csoda, hogy az Orange arányaiban és felépítésében még hasonlít is a nagy hírű elődre. A Zolfe sportkocsijában persze a legkorszerűbb megoldásokat találjuk. Az autót egy 1,3 literes Suzuki Hayabusa motorkerékpár-motor hajtja, amely könnyedén megbirkózik a 600 kilogrammos karosszériával is. A készítők szerint az autó 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és akár 220 km/h-val is haladhat.

Az Orange egyelőre egyedi példányként létezik, de a Zolfe Sportz szerint a gyártás akár már 2006 közepén kapható lesz. Sajnos addig az sem derül ki, hogy mennyit kérnek az ígéretes sportkocsiért, bár a sok versenyalkatrész miatt legfeljebb viszonylagosan lehet olcsó az Orange, mondjuk egy Lotushoz vagy egy Porschéhez képest.