Hatezer alkalmazottjától szabadulna a DaimlerChrysler

2006.01.25. 12:09

A GM és a Ford után a DC is bejelentette saját takarékossági csomagját, bár ebben az esetben nem a veszteséges működés, hanem a nemrég lezajlott vezetőváltás miatt van szükség új tervekre. A DaimlerChrysler egyszerűen hatékonysági programnak nevezi saját karcsúsítási intézkedéscsomagját, amely két alappillérre támaszkodik. Egyrészt a következő kirúgnak 6000 feleslegesnek ítélt alkalmazottat, pontosabban az adminisztratív munkatársak mintegy 20%-át, ami önmagában is meglehetősen nagy megtakarítást jelent. Másrészt szorosabb együttműködést alakítanak ki a konszern két fele, a Mercedes-Benz és a Chrysler között.

Mindkét lépésre azóta várunk, amióta a DaimlerChrysler 1998-ban megalakult. Gyakorlatilag most szűrik ki az egymást átfedő irányító részlegeket, amelyeket a konszern két elődjétől örökölt, hogy ezután mindent egy helyről, minél kevesebb adminisztrációval tarthasson ellenőrzés alatt a vezetőség. Emellett a típusfejlesztésben is megpróbálják közelebb hozni egymáshoz a Mercedest és a Chryslert. A DC csúcsvezetői attól való félelmükben, hogy a Mercedes imázsa kárt szenvedhet, a csillagos márka fejlesztéseiből eddig szinte semmit nem adtak át a Chryslernek, így az összeolvadás egyik legfontosabb előnyétől fosztották meg magukat. Ennek most vége lehet, bár arra továbbra is nagyon vigyáznak, hogy a közös munkának semmiféle látható jele ne legyen.

Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy ezektől a lépésektől mekkora megtakarítást várnak a DaimlerChryslernél, de a Dieter Zetsche által felállított új vezetőség talán elindíthatja a cég belső átalakulását. Így a DC hamarosan nem derékban összenőtt sziámi ikerpárhoz hasonlít, hanem egységes, átgondolt stratégiájú céggé válhat.