A Renault-Nissan a negyedik legnagyobb

2006.01.30. 11:50

A két szövetséges autógyártó összesen több mint hatmillió autót adott el 2005-ben, és ezzel a globális rangsorban a negyedik helyre teszik magukat, bár van itt egy kis turpisság. A Renault és a Nissan között elég szoros együttműködés alakult ki - egyértelműen szorosabb, mint pl. a DaimlerChrysler csoport két fele közt - és a két gyártó első számú vezetője is egyazon személy, de a különös tulajdonviszonyok miatt mindig két különálló, és egymással legfeljebb laza szövetséget alkotó cégként jellemzik saját magukat. Az ilyen apróságok persze nem számítanak sokat, ha önreklámról van szó, és a világon a negyedik legnagyobb jelző a Renault és a Nissan marketing-munkásainak is jól jön majd.

A nyers számokhoz visszatérve: a két gyártó összesen 6 129 254 egységgel növelte bolygónk autóparkját. Ezzel 9,8%-os piaci részesedést értek el. A szétbontott adatokból ráadásul az is kiderül, hogy itt bizony a befőtt tette el a nagyit: a Renault, amely a Nissan 44%-át birtokolja, Daciástul, Samsungostul 2,531 millióval veszi ki a részét a termésből, míg a japán oldalon 3,597 millió autó keletkezett. Ez az aránytalanság persze érthető, ha figyelembe vesszük, hogy a Renault igazán csak Európában erős, itt adták el autóik több mint 80%-át, miközben a Nissan Észak-Amerikában, Japánban és Délkelet-Ázsia más részein is komoly piaci szereplőnek számít. A számokból persze az is kiderül, hogy ez a fajta egylábúság a Renault-nak mostanság komoly gondokat okoz. A márka eladásai 2,6%-ot csökkentek 2004-ről 2005-re, és csak a Daciának és a Samsungnak köszönhető, hogy csoportba rendezve mégis 1,7%-os növekedés lett a végeredmény. Közben a Nissan és az Infiniti 9,2%-kal erősödött, ami azt mutatja, hogy a japán központú gyártónál minden rendben van.

A Renault visszaeséséről persze tud a cégvezetés, és ha minden igaz, dolgoznak is a megoldáson. Carlos "Cost Killer" Goshn a következő hónapra ígérte az új középtávú akciótervet, és ha ez is úgy sikerül, mint annak idején a Nissan 180 fantázianevű, amellyel a japán gyártó hat év alatt kikecmergett a kátyúból, akkor van mitől félnie a konkurenciának.