Új Alfa Sportwagon és Spider Genfben

2006.01.31. 10:34

A két új modellváltozattal teljessé válik a 159-es és a Brera-sorozat. Az Alfa Romeo tervezői láthatóan nem variálták túl a feladatukat, bár nem is volt nagyon nehéz dolguk. A 159-es a rendszeresen fanyalgók szerint sem csúnya autó, a Brerát pedig épp most választották az év szépének, így csak arra kellett vigyázni, hogy egyiken se rontsanak sokat. Az első gyári fotók alapján úgy tűnik, ez sikerült is.


Galéria - kattintson a képre

A 159 Sportwagon esetében a kihívást a sportos hangulat megőrzése jelentette: egy rosszul szabott tetővonal vagy hátsó ajtó tönkretehette volna az összhatást. Nem így lett, a tető íve tökéletesen passzol az autó többi részéhez, egyedül talán a rövid far és a hosszú tengelytáv hat egy picit furcsán. Végeredményben ez is csak azt az érzést erősíti, hogy ez az autó nem is igazán kombi, inkább csak egy túl hosszúra sikerült csapott hátú. Azt mondanánk, a régi 156 Sportwagon szebb volt, ez viszont valahogy erőteljesebb jelenség. Sajnos egyelőre sokkal többet nem is tudunk a típusról. A motorválaszték a jórészt már ismerős lehet a négyajtós 159-esből, bár lehet, hogy az 1,8 literes alapmotor a Sportwagonba nem kerül be, a méretekről pedig csak annyit árultak el, hogy hosszában a két típusváltozat pontosan ugyanakkora (4,664 méter).


Galéria - kattintson a képre

A Spider egy picit nagyobb kihívást jelenthetett, bár itt is elsősorban az autó hátulján akadt munka. A szűken négyszemélyes Brerából kellett kétszemélyes nyitott roadstert faragni. A problémát egy formás csomagtérfedéllel és az ülések mögött két kis bukóívvel oldották meg: az új Spider semmivel sem kevésbé látványos darab, mint a közvetlen elődje. A lényeges részleteket sajnos itt is csak a genfi bemutató során tudhatjuk meg, sőt, a gyári fotók egyikén sem látható az új vászontető. Annyi ugyan már kiderült, hogy a csukott testvérénél 1,7 centivel rövidebb Spiderbe ugyanaz a két motor, egy 2,2 literes, 185 lóerős négyhengeres, illetve egy 3,2 literes, 260 lovas V6-os kerül.