Tramontana: utcai F1-es Spanyolországból

2006.01.31. 12:58

Első pillantásra nehéz eldönteni, hogy egy félresikerült pályaversenyautó, vagy inkább mániákusok utcai sportkocsija-e a Tramontana. A sárvédők, az utcai gumiabroncsok és a nagyméretű spoilerek hiánya alapján ez utóbbi tűnik valószínűbbnek.


Galéria - kattintson a képre

A keskeny kocsitest, a tandem elrendezésű ülések, a különálló kerekek és a hatalmas oldalsó hűtődobozok miatt persze elsősorban az elkötelezett F1-rajongók érdeklődésére számíthatnak az autó készítői, de ebből a szempontból a lehető legjobbkor jelennek meg a típussal. Fernando Alonsónak köszönhetően Spanyolországban mindenki erre a sportágra figyel, de bizonyára Németországban és Olaszországban is akadnak majd kellően módos érdeklődők.


Galéria - kattintson a képre

A sebesség megszállottjait ráadásul nem lesz nehéz meggyőzni arról, hogy éppen ezt a járművet keresték, hiszen a Tramontana valóban könnyedén állva hagyja szinte az összes utcai sportkocsit. A 950 kilós szerkezet lelke ugyanis egy több mint 500 lóerős, 825 Nm csúcsnyomatékú V12-es motor. A tekintélyes méretű - 4,9 méter hosszú, 2,07 méter széles és 1,2 méter magas - jármű a készítők szerint 4 másodpercen belül képes elérni a 100 km/h-s tempót, és 300 km/h feletti sebességgel is száguldhat.

Egyelőre nem tudjuk, hogy a Tramontana mennyibe kerül majd, de a nagyrészt alumíniumból és karbonszálas műanyagból készülő szerkezetből összesen 12 példány készül évente, az ilyesfajta ritkaságoknak pedig alaposan meg szokták kérni az árát. A spanyol szupersportkocsit élőben először a Genfi Autószalonon láthatja a közönség.