Seat, a spanyol Alfa Romeo

2000.12.13. 19:17
 
   

A Volkswagen stratégái a sportos márka szerepét szánják spanyol leányvállalatuknak. A cégcsoport igazgatója, Bernd Pischetsrieder egy sajtótájékoztatón ecsetelte a Seat jövőjéről szőtt terveket. Eszerint 2005-ig új, hangsúlyozottan dinamikus, fiatalos modellekkel kívánják feltölteni a modellpalettát, melyek segítségével 2010-re új arculatot próbálnak kialakítani a márkának. Pieschetsrieder a 2003-tól sorozatban is készülő Salsa Emocion típust nevezte meg, mint a jövőbeli Seat stílus előhírnökét. Szakértők szerint az elképzelés több sebből is vérzik, a Seat ugyanis nem rendelkezik a szükséges múlttal, sportháttérrel, és elismertséggel ahhoz, hogy az Alfa Romeohoz hasonló márkákkal versenyre kelhessen, ráadásul ott vannak a spanyol gyártó korábbi minőségi problémái. A váltás azonban szükségszerű, mivel a VW márkái közül jelenleg a Seat piaci helyzete a legbizonytalanabb. Míg a Skoda és a VW a széles tömegeknek gyárt autókat, az Audi pedig a luxuskategóriából próbál minél nagyobb szeletet hasítani, addig a Seat célközönsége nem igazán behatárolt. A drágább modellek felé való elmozdulás gazdaságilag is előnyös lehet, hiszen így növekedhet a cég amúgy stagnáló nyeresége, ráadásul a gyártott mennyiség emelése nélkül.