A Lotusnál fejlesztik a VW háromkerekűjét

2006.03.17. 12:29

A GX3 tanulmány láttán mindenki reflexből a Super Sevent kezdte emlegetni, de nem is tudtuk, hogy mennyire igazunk lesz.


Galéria - kattintson a képre

Colin Chapman szuperprimitív sportgépe a mai napig elpusztíthatatlan: hivatalosan a Caterham gyártja, de több száz helyen készül még hasonló. A lényeg egyszerűbb nem is lehetne: kell egy keskeny csőváz, egy jó futómű, fékrendszer és kormánymű, valami jelképes burkolat, két ülés, egy kormánykerék, egy váltókar és három pedál. Az így nyert néhány száz kilós szerkezetet azután bármilyen átlagos motor úgy mozgatja, hogy a legtöbb méregdrága sportkocsi állva marad mellette a lámpánál.


Galéria - kattintson a képre

A Volkswagen GX3 tanulmánya is ugyanezt az iskolát követi, annyi különbséggel, hogy kereke csak három van neki, így ha lehet még egyszerűbb és olcsóbb. A tanulmányból azonban sorozatgyártmányt csinálnak, ezért olyan futómű-beállításokra van szükség, amelyekkel a villámgyors tricikli nem borul fel, vagy csúszik árokba az első kanyarban egy lelkes amatőr kezei közt, ezért a VW a Lotushoz utalta be a járművet egy gyors tuning-kúrára. Ahogy a Lotus tesztpályáján készült fotókon látszik, a brit mérnökök a biztonság kedvéért gyorsan fel is szereltek a járgányra két, alaphelyzetben a levegőben lógó kitámasztó kereket, nehogy felboruljon, miközben gurulni tanul, és nekiálltak a próbálgatásnak.

Azt ugyan nem tudni, hogy mikor végeznek a munkával, és így a GX3-asból mikorra lehet szériagyártmány, de hogy lesz, az most már egész biztosnak látszik, ahogy az is, hogy a gyártás Észak-Amerikában folyik majd. Ettől persze nem kizárt, hogy Európában is forgalomba kerül a könnyű motorkerékpár-pótlék, hiszen az átszámítva alig 3,6 millió forintos ár és a lélegzetelállító menetteljesítmények nyilván mifelénk is sok rajongót hozhatnának a VW háromkerekűjének.