Range Rover Sport HST: luxusterepjáró melegítőben

2006.03.29. 11:38

Galéria - kattintson a képre

Nincs okunk kételkedni benne, hogy a Range Rover Sport tüzesebb, és izgalmasabb jószág, mint az melléknév nélküli Range Rover, de dörzsölt, vén autóguruknak is nehézséget okoz beazonosítani, hogy éppen melyik típust is látja. Igaz, hogy a két testvérmodell arányai egy picit eltérnek, de a hasonlóság mégis olyan mértékű, amilyet eddig még az egyenautóiról messze földön híres Audi tervezői sem produkáltak eddig. Valószínűleg a Land Rovernél is érezhették ezt, mert most piacra dobják a Range Rover Sport azonnal felismerhető változatát HST néven. A hivatalos marketingszöveg szerint az egykori Range Stormer tanulmány ihlette a tervezőket, és tényleg van is némi hasonlóság az első Land Rover tanulmány és a HST között, de lényegében csupán a lökhárítók és a hűtőmaszk átalakításáról van szó.


Galéria - kattintson a képre

Az első lökhárítóra alul nagy, trapézforma nyílást vágtak, hátul pedig egy hasonló formájú diffúzorral találkozhatunk. Az eredeti, három vízszintes, krómozott rúdból álló hűtőrácsot pedig szürke, méhsejt-mintázatú elemre cserélték. Ahogy az agresszív külső alapján sejthető, a HST csak a legerősebb motorral érhető el: a 4,2 literes kompresszoros V8-as 390 lóerős, így akár 7,6 másodperc alatt is felgyorsíthatja a szögletes, 2,6 tonnás testet 100 km/h-ra, cserébe viszont spórolva is megzabál 22 liter benzint városban, 100 kilométeren. Sajnos emellett a legdögösebb külsejű Range Rover szörnyen drága is: Nagy-Britanniában 63 ezer fontot, azaz átszámítva több mint 24 millió forintot kérnek érte, de nyilván sokan lesznek, akik inkább ezt vásárolják majd a műszakilag azonos, és csaknem ugyanilyen borsos árú, de jóval szokványosabb külsejű változatok helyett.