Naza Sutera: új kisautó Malajziából

2006.05.02. 14:12

Az apró városi ötajtós eredetileg Kínából származik, bár úgy tűnik, Malajziából indulhat világhódító útra.

A Sutera eredetileg Hafei Lobo néven látta meg a napvilágot az önálló kínai autóipar termékeként, bár a tervezéshez a kínaiaknak sincs sok közük. A formatervet a Pininfarinánál készítettek, a hajtáslánc a Daihatsutól származik, a futómű pedig a Lotus Engineering munkája. Az egészben az a legérdekesebb, hogy az összhatás mégis olyan, mintha egy öt-hat éves Ford kisautót látnánk. A kínaiak eddig kizárólag a hazai piacra készítették a városi kisautót, de úgy tűnik, a maláj Naza révén számos más országba is eljuthat az 1,1 literes, 65 lóerős benzinmotorral felszerelt csöppség. A Sutera ugyanis a legtöbb jobbkormányos piacon kapható lesz, így Indiában, a Távol-Kelet számos országában, sőt, még Nagy-Britanniába is szállítanak belőle.

A tervek szerint a kisautóból az idén 30 ezer példányt készítenek, és ebből a mennyiségből mindössze 10 ezer kerülhet Malajzián kívülre, de 2008-ban már 100 ezer autót szeretne kerékre állítani a Naza. A ma még szinte ismeretlen márka eddig csak Malajziában létezett, ahol helyi összeszerelésű Kia személyautókkal próbálták meg meghódítani a piacot.