Emelkedik a léc az Aston Martinnál

2006.05.04. 09:52

Két éven belül másféleszeresére szeretnék növelni a sportkocsimárka eladásait, és úgy tűnik, nem is elérhetetlen az új cél. Néhány éve még az is elképzelhetetlennek látszott, hogy átlépjék az évi 5000 darabos küszöböt, de ez ma már valóság: a V8 Vantage és a DB9-es jóvoltából az Aston Martin ma már nem néhány dúsgazdag brit kiváltságos ritka játékszere, hanem a Ferrarival egy súlycsoportba tartozó márka.

Az Aston Martin első embere, Ulrich Bez egy német lapnak nyilatkozva elmondta, hogy ennyivel korántsem elégedtek meg: új céljuk, hogy 2008-ban már 7500 autót értékesítsenek világszerte. Ennek érdekében 120-ról 150-re növelik a márkakereskedések számát, így mindeddig érintetlen piacokon is hódíthatnak. Jelenleg az eladott autók 30%-a Észak-Amerikában, 30%-a Nagy-Britanniában, újabb 30%-a Európa más országaiban, és mintegy 10%-a a világ többi országában talál gazdára, de Bez szerint két év múlva a négy terület már egyenlő mértékben osztozhat az eladásokon.

A növekedéshez persze új típusokra is szükség van, és bár erről az Aston Martin vezetője egyelőre nem beszélt, tudomásunk szerint három új autó fejlesztése is a végső stádiumba érkezett. A V8 Vantage nyitott változata mellett a következő James Bond filmben bemutatkozó, DBS néven emlegetett szuperkupé , és a négyajtós Rapide végleges változata is bemutatkozik 2008-ig, sőt, a rugalmas VH platformra építkezve igen rövid idő alatt újabb típusok is kifejleszthetők volnának, ha a szükség úgy hozná.