Kémfotón az új Peugeot Boxer

2006.05.05. 10:08

Megújulás előtt áll a legnagyobb PSA-Fiat haszonjármű-család, ami 12 év után igazán ré is fér.


Galéria - kattintson a képre

A képeken a Peugeot Boxer következő generációja látható, de természetesen lesz Citroën és a Fiat jelvényes változat is. Az új modellcsalád tervezésekor láthatóan a szokásosnál szabadabb teret engedtek a formatervezők ötleteinek: az eddigi dögunalmas dobozforma, és a régebbi változatoknál megszokott sematikus vonások helyett fura, Suzuki SX4 fazonú, felfelé kunkorodó lámpákkal és gömbölyded domborulatokkal találkozunk az új modell orrán, bár hátrébb már a vezetőfülkén is jóval visszafogottabb vonalvezetésű az új típus. Ez persze így van jól: az orr-részt valószínűleg többször is módosítani kell majd a járműcsalád életciklusa során, a többi részletnek azonban minimum tíz évig helyt kell állnia. Belül az aktuális divatnak megfelelően személyautó-szerű vonásokkal találkozhatunk: a rövid váltóbot a műszerfalból emelkedik ki, a kormánykerék csaknem függőleges, és persze megvan benne a légzsák helye, egyedül a ronda, de könnyen tisztítható és strapabíró anyagok árulkodnak arról, hogy ez nem családi jármű hanem munkaeszköz.


Galéria - kattintson a képre

Úgy tudjuk, a típuscsalád műszakilag is megújul. Egyelőre két motorváltozatról tudunk, mind a kettő 2,2 literes négyhengeres PSA dízelmotor. Az egyszerűbbik, amely a teherszállító változatokban lesz elérhető, változó geometriájú turbófeltöltővel és közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel készül, 156 lóerős lesz, és 400 Nm csúcsnyomaték leadására képes, míg a személyszállító kivitel számára egy duplaturbós változatot fejlesztettek a franciák. Ez úgy 170 lóerős, de a legnagyobb nyomatéka szintén 400 NM körül alakul. A motort alacsony fordulatszámon egy kis tehetetlenségű, kis nyomás előállítására alkalmas turbófeltöltő tartja életben, míg nagyobb fordulaton egy nagyobb turbó szolgáltat megfelelő nyomást a csúcsteljesítmény eléréséhez.

Az új Peugeot Boxer, és testvérmodelljei, a Fiat Ducato és a Citroën Jumper elődeikhez hasonlóan az olaszországi Val di Sangróban készülnek, ahol eddig több mint hárommillió furgont és kisteherautót állítottak elő. A típuscsaládból ez lesz a harmadik generáció: az elsőt 1981 és 1993 között gyártották, a második pedig 1994 óta van piacon.