Amerikai Fordok Ausztráliából?

2006.05.08. 14:08

A General Motors módszerét követi a Ford: az ötödik kontinensen fejleszti új, hátsókerék-hajtású padlólemezét, amelyre később nem csak Ausztráliában építhetnek új típusokat.


A Crown Victoria reménytelenül elavult

Egyelőre annyi biztos, hogy megkezdték egy új személyautó-platform kifejlesztését, amely a Falcon és Territory modellek következő generációja számára szolgál majd alapul, de a korábban használt padlólemezzel ellentétben jelentős többletköltségek nélkül áthelyezhető lesz benne a kormány és a pedálsor a bal oldalra. Így lehetővé válik, hogy a Fordnál is elkezdjék egy új, az amerikai piacra szánt hátsókerék-hajtású személyautó-család kifejlesztését, amely versenyre kelhet a Chrysler 300C/Dodge Charger párossal, és a GM két-három éven belül megjelenő típusaival, felválthatva a jelenlegi, elavult hátsókerék-hajtású Fordokat.

Az amerikai autógyártók az 1980-as évek első felében kezdtek el áttérni az elsőkerék-hajtású személyautók gyártására, és ez a váltás olyan jól sikerült, hogy az 1990-es évek közepére szinte el is tűntek a régi vágású V8-as cirkálók. A kategória egyetlen hírmondója a Ford Crown Victoria típusa maradt, amely az elmúlt bő tíz évben rendőrautóként, taxiként és az állami tisztviselők járműveként szinte egyeduralkodó volt. A Crown Victoria azonban nem felel meg a mai biztonsági elvárásoknak, és a Chrysler 300C illetve a Dodge Charger mellett kezd kiszorulni korábban biztosnak tűnő piacairól is. Egy külső frissítés már nem lesz elég, de a Ford a GM-hez hasonlóan Ausztrálián kívül – ahol az amerikai stílusú óriási személyautók töretlen népszerűségnek örvendenek – már nem fejleszt hátsókerék-hajtású személyautókat.

Az új ausztrál típusok egy-másfél éven belül gyártásba kerülhetnek, de az amerikai változatokra alighanem valamivel többet kell várnunk: a Ford várhatóan csak az évtized végére készül el az új modellcsaláddal.