Nyolchengeres dízelmotor a Range Roverben

2006.05.25. 14:20

Az utolsó BMW-motor is eltűnik a luxusterepjáróból. A 177 lóerős soros hathengeres helyét a Ford nemrég bemutatott 3,6 literes V8-as turbódízel motorja váltja fel, amely 272 lóerős, és akár 640 Nm csúcsnyomaték leadására is képes.

A jórészt a PSA és a Ford által közösen fejlesztett 2,7 literes V6-os alkatrészeiből összeállított nyolchengeres ugyan még mindig nem képes vadállatot faragni a 2,7 tonnás óriásból, de legalább elfogadható dinamikával ruházza fel. A Range Rover TDV8 9,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és legfeljebb 200 km/h-val képes haladni, azaz legalább egy átlagos középkategóriás szedánnal tarthatja a lépést. Ráadásul a gyári adatok szerint az átlagfogyasztása 11,3 liter 100 kilométeren, vegyes ciklusban, azaz pontosan ugyanannyi, mint a 95 lóerővel gyengébb elődjéé volt.

A Range Rover 2004 végéig kizárólag BMW-motorokkal volt kapható, de a benzines V8-ast akkor lecserélték két saját fejlesztésű nyolchengeresre, és egy füst alatt egy picit át is dolgozták az autó külsejét. A dízelmotor cseréje már ennyi változtatással sem járt, a TDV8 a típusjelzést leszámítva kívülről és belülről is épp olyan, mint BMW-motoros elődje volt.