Nissan 4x4 próba

2006.06.02. 12:55

A Nissan píárosa nem sokat kertelt. Elmondta, leginkább úgy akarják elérni a számukra fontos potenciális terepjáróvásárló közönséget, hogy igen jómódú embereknek szánt (ezt már nem ő mondta) sporteseményeket szponzorálnak, és ott majd jól megtalálják a jövő Nissan-vásárlóit.


Galéria - kattintson a képre

Itt van mindjárt ez a 470-es Európa Bajnokság – Open Nissan Cup. Senkit sem untatnék a részletekkel: a balatonfüredi vitorlás EB-ről itt , a hajóosztályról meg itt lehet többet megtudni. A lényeg: az egyhetes verseny döntõje június 18-án, vasárnap lesz Balatonfüreden. A pályát a parthoz közel jelölik ki, hogy a nézõk is élvezhessék. Ha lesz szél, biztos látványos lesz – nem rossz vasárnapi program, és még terepjáró sem kell hozzá.

Pedig a Nissan kőkemény kísérletet tett arra, hogy az újságírók a teljes 4x4-es paletta műszaki jellemzőivel, motorkínálatával, felszereltségével és árlistával megismertessenek minket – ezt ugyanis megdöbbentő részletességgel tárták elénk. Nem mintha lett volna közte bármi is, amit eddig ne tudtunk volna, azt is beleértve, hogy a Nissan terepjáróival nagyon jól lehet vitorlást húzni.


Galéria - kattintson a képre

A Nissan 4x4-es palettával szerencsére nem csak a hajánál fogva előrángatva találkoztunk, hiszen a rendezvény helyszíne az Adventure Park off-road pályája volt, ahol ki lehetett próbálni az összes modellt. Nagy meglepetést nem várhattunk, hiszen a Totálsár már tesztelte az itt felvonultatott autók legjavát (a Navarát , a Pathfindert és a Muranót ), ráadásul épp itt. Viszont találtunk a Nissan tesztautóparkjában két olyan jármûvet, amit még nem saraztunk össze, úgyhogy hamarosan jön egy X-Trail és egy Patrol-teszt.


Galéria - kattintson a képre

Mivel a Totálsár minden tesztautójának képességét az Adventure Parkban mérjük egymáshoz, már előre sejtettem, hogy a nap fénypontja, vagyis az autók kipróbálása izgalmas esemény lesz a két napny zuhogó eső után. Nem is csalódtam. Noha az instruktorok a rendezvény előtt bejárták a pályát, az egyik kollégát már a tesztútvonal legelején próbára tette a saras emelkedő, majd rövid úton le is győzte. Így azonnal világossá is vált, hogy túl magasan van a léc, mégpedig azért, mert olyan nagy a sár, hogy lábon megállni is nehéz. Ennek ellenére az egyik instruktor – igaz külső segítség igénybevételével – kiszabadította a Navarát a jelentős anyagi kárral fenyegető helyzetéből, a másik kettő pedig könnyedén visszatolatott azon a szűk, kacskaringós és emelkedő csapáson, ahol bejöttünk az erdőbe.

Később módosított útvonalon folytatódott tovább a sárdagasztás. A környező aszfaltutakon az X-Trail-t és a Muranót lehetett kipróbálni, azokat ugyanis nem engedték a sár közelébe. A Murano esetében ez tökéletesen érthető, de az X-Trail azért megér egy próbát. Hamarosan sort is kerítünk rá.