VW: automata váltó helyett DSG

2006.06.13. 15:54

A német gyártó lehet az első, ahol kukába kerülnek a hagyományos automata váltók egy korszerűbb megoldás kedvéért. Wolfgang Bernhard, a csoport termékfejlesztésért felelős vezetője legalábbis azt mondta, hogy az összes olyan típusnál, ahol a motor keresztben helyezkedik el a motortérben, áttérnek az új megoldás kizárólagos használatára. Ezek szerint az összes Seat és Skoda modell, a Phaeton kivételével minden VW, valamint az Audi A3-as és TT is DSG váltót kaphat automata helyett.

A kétkuplungos, robotizált mechanikus váltó az eddigi tesztek alapján jelenleg a legjobb ilyen típusú megoldás: gyors és rángatásmentes váltásokat tesz lehetővé, feleslegessé teszi a kuplungpedál használatát, ugyanakkor nem zabálja fel a motorteljesítmény egy jelentős részét, mint a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltók. Egy ilyen lépés több jelentős előnnyel is járhat a VW számára: egyrészt igazán olcsóvá teszi a DSG gyártását a nagy darabszám miatt, másrészt némi fölényhez juttathatja a céget a vetélytársakkal szemben. A VW ugyanis nem adja ki a kezéből a DSG gyártási jogait, a konkurencia robotizált váltói viszont jelen pillanatban nem igazán vehetik fel a versenyt a DSG-vel.