Az affalterbachi AMG elkészítette a Mercedes-Benz G55 AMG legújabb,
korábbinál is erősebb változatát. 476 lóerőről 500-ra emelték a
kompresszoros V8-as maximális teljesítményét a motorvezérlő elektronika
átprogramozásával. Nyomatéka leírva is borzasztó 700 Nm a 2750 és
4000 közötti fordulatszám-tartományban, így légies könnyedséggel
gyorsítja a kockás karosszériát
5,5 másodperc alatt 100-as tempóra. A terepjáró nyilván többre
is képes lenne, de a biztonság kedvéért végsebességét 210 km/h-nál
limitálták. Az ovális ikerkipufogókban végződő sportrendszer akusztikai
élménnyé varázsolja a V8-as hangját.
A felezővel ellátott váltóval és az állandó, elektronikus
felügyelet alatt álló négykerék-hajtással a G osztály a legkeményebb
tereppel is elboldogul, miközben sofőrje luxuskörnyezetben élvezheti a
döcögést. Kívülről az új tervezésű, titánszürkére fújt, 18 colos
könnyűfém felnikről lehet felismerni az új G55 AMG-t, melyeken
285/55-ös gumik feszülnek. Az 1979 óta több mint 186 ezer példányban
elkelt G osztály csúcsmodellje kizárólag hosszú tengelytávval, öt
ajtóval rendelhető meg, viszont ára maradt a fellegekben: a 16%-os
németországi forgalmi adóval együtt 113 332 eurót kérnek érte.