Itt az új Citroën Picasso

2006.08.03. 12:33

Hús-vér valójában csak Párizsban találkozhatunk majd az új Citroën egyterűvel, de hogy addig se unatkozzunk, nyilvánosságra hoztak pár fotót és adatot az immár C4 Picasso névre hallgató csapatszállítóról.


Galéria - kattintson a képre

Az első és legfontosabb tulajdonság, hogy az új modell sokkal kevésbé újító formájú, ezáltal sokkal szebb, mint elődje volt. Továbbra is gigantikus az autó orrából egyszerűen továbbhúzott szélvédő, az oldalnézet a kategóriának megfelelő, míg hátulról egy függőlegesen megnyúlt C4-et láthatunk. További fontos változás, hogy a Xsara Picasso öt ülése helyett ezúttal már hét személyt ültethetünk az autóba. A fülkét körülölelő szélvédő mellett fontos újítás, hogy igen vékony A-oszlopok tartják a tető első traktusát, így az autóból fölfele is remek a kilátás. A nagy szélvédő, a hatalmas üvegtető és a méretes oldalablakok alapján a Picasso minden vetélytársát felülmúlja az üvegfelületek összesített területe alapján, így kellemesen szellős és jól megvilágított utasteret kapunk.
A C4 Picasso 4,59 m hosszú, 1,83 m széles és 1,66 magas. Ekkora területre helyezték a 2-3-2 elrendezésű hét ülést, amik mögött a hátsó kettő összehajtogatásával 576 liter marad a csomagoknak. Az utasok kizárásával majdnem két köbméter, pontosan 1951 liter jut erre a célra, a poggyásztér könnyebb megközelíthetősége érdekében a hátsó ajtó ablaka külön is nyitható. Fura formájú tárgyak bepakolásához a csomagtartóban elhelyezett gombbal leereszthetjük vagy felemelhetjük az autó fenekét.


Galéria - kattintson a képre

Az előző Picasso fő gyengéi az utastérben felhasznált anyagok voltak, melyeket ezúttal tapintásnak és szemnek is kellemesekre cseréltek. Letisztult, egyszerű vonalú a műszerfal, simaságát az új hatfokozatú robotváltó megrendelésekor még a váltókar sem töri meg, mivel a kapcsolókat a kormányoszlopra szerelték. A műszerfal négy különálló tárolórekeszt tartalmaz, közülük az egyik nagyméretű szekrényt hűteni is lehet. Szintén a műszerfalra került az elektronikus rögzítőfék kapcsolója, a kormány köré a fontos kezelőszervek, míg a klíma gombjait középső pozíció helyett a műszerfal két szélére helyezték. Az utastér könnyed átalakítását fokozza, hogy az első és hátsó üléssorok a fejtámlákkal együtt csuklanak a padlóban kialakított vermekbe. A leghátsó ülésre szállók mozgását segítik a középső sor két szélső székére helyezett gombok: megnyomásukra felhajlanak a középső ülőlapok, majd az ülés szépen előrecsúszik az első székek háttámlájáig.


Galéria - kattintson a képre

A Picasso légrugós felfüggesztést kapott hátulra, ami biztosítja, hogy az autó terhelten, sok cuccal, rossz úton is kellemesen gördüljön. Az autóban négyzónás a klíma, a második sorban külön kezelőfelülettel, a hátsó traktust külön klímakompresszor hűti, az oldalablakok hangszigetelő, többrétegű üvegből készültek. Ehhez is kaphatóak lesznek majd az illatos légfrissítők, míg az utastér levegőjének szennyezettségét folyamatosan felügyeli egy légminőség-szenzor.


Galéria - kattintson a képre

A belteret diszkrét, rejtett háttérvilágítás borítja fénybe, a csomagtér lámpája pedig, akárcsak a Dodge Caliberen, kivehető és zseblámpaként használható. A C4 Picassóhoz jár a már említett, önműködő elektronikus rögzítőfék, hegymeneti elindulást segítő berendezés, és egy különleges szerkezet, mely a parkolóhelyről mondja meg, hogy elegendően nagy-e a Picasso méreteihez. Az első ülések monitort tartalmazó fejtámlákkal is megrendelhetőek, és, hogy legyen mit nézni rajtuk, DVD-lejátszó és infravörös headsetek is kerültek az autóba. A C4 Picassót kétliteres 143 lóerős benzines, vagy 110 avagy 138 lóerős Hdi motorokkal lehet majd megvásárolni. A hatfokozatú robotváltó beszerelésével nagyjából 5%-os fogyasztáscsökkenés és kilométerenként 5 grammal alacsonyabb mértékű szén-dioxid-kibocsátás érhető el.