A Dodge erős doboza

2001.01.05. 23:16
 
   

Különlegesen takarékos, és dinamikus hibrid-terepjárót mutat be az amerikai cég. A Los Angelesben bemutatkozó, Powerbox névre hallgató jármű a Dodge Durango stílusát követi, és első ránézésre akár szokványos terepjáró is lehetne. Hogy mégsem az, arról a különleges hajtásrendszer gondoskodik, amely a készítők szerint alig termel káros anyagokat, ugyanakkor kivételes dinamizmust kölcsönöz a járműnek. Az autó mozgatásáról a hátsó kerekeket hajtó, 250 lóerős feltöltött, gázüzemű V6-os gondoskodik, míg gyorsításnál, előzésnél, illetve terepen az első kerekeket hajtó, 70 lóerős villanymotor is bekapcsol. A villanymotort működtető akkumulátorok töltését a fékezéskor keletkező energia visszanyerésével biztosítják. Ezzel a megoldással a korábbiaknál mintegy 60%-kal kisebb, 100 km-enként 9 literes fogyasztást, és igen alacsony károsanyag-emissziót sikerült elérni, miközben az autó menetteljesítményei is a nagy V8-asokat idézik: 100 km/h-s sebességre kb. 7 másodperc alatt gyorsul a Powerbox. Az utcai megjelenésre persze még várni kell: a cég szóvivője szerint 2003-ban kerül gyártásba a Dodge Durango hasonló hajtásláncú hibridváltozata.