Itt látható az új BMW X5-ös

2006.08.08. 11:36

A luxusterepjáró minden porcikája új, a változás mégsem túl szembetűnő. Chris Bangle eddig minden autójával BMW-rajongók tízezreiből csalta ki a meglepetéssel vegyes undor fejhangú hörrenéseit, de ezúttal alighanem elmarad siránkozás.


Galéria - kattintson a képre

Egyrészt már megszoktuk az őrült amerikai ecsetkezelését – itt is találkozhatunk gömbölyded felületekből váratlanul előtüremkedő élekkel –, másrészt az X5-ös második generáció az átalakítások ellenére határozottan konzervatív benyomást kelt. Gyakorlatilag megőrizték az előd összes fontosabb ismertetőjegyét: az orr-rész arányait, a sárvédők összetéveszthetetlen domborításait és jellegzetes vonalát, sőt, még a fura, elnagyolt L-alakot formázó hátsó lámpákat is.


Galéria - kattintson a képre

Így még az sem tűnik fel azonnal, hogy a kategóriatársakat követve az X5-ös is jól megnőtt. A hossza 4,65-ról 4,85 méterre, a szélessége pedig 1,87-ról 1,93 méterre nőtt, így befért a csomagtartóba egy harmadik üléssor is, ami főképp az amerikai piacon nagyon hiányzott eddig. A térkínálatra jellemző, hogy ha mind a hét ülés használatban van, akkor is marad még 200 liter a csomagoknak. Öt üléssel 620 liternyi útiholmi fér az X5-ös hátuljába, a középső ülések ledöntésével pedig 1,75 köbméteres csarnok alakítható ki benne.


Galéria - kattintson a képre

A forgalmazás kezdetén az eddigi legnagyobb BMW szabadidő háromféle, más típusokból már ismert motorral lesz kapható. Az alapmodellbe háromliteres, 265 lóerős soros hathengeres benzinmotor kerül. Már ez is bőségesen elegendőnek tűnik: 8,3 másodperc alatt gyorsítja a behemót karosszériát 100 km/h-ra, és 216 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Az erősebbik benzines változatba 4,8 literes, 367 lóerős V8-as kerül, amellyel az X5-ös sok sportkocsit is megszorongathat. A 100 km/h eléréséhez csupán 6,5 másodpercre van szüksége, és akár 240 km/h-val is száguldhat. Az európai bestsellernek azonban a 3,0d változat ígérkezik. Ebbe a BMW kétturbós, 272 lovas, háromliteres turbódízele kerül, amely 8,1 másodperc alatt gyorsíthatja a terepjárót 100 km/h-ra, és segítségével a nagydarab test akár 225 km/h-val is haladhat.

A típus bemutatója szeptemberben, a Párizsi Autószalonon lesz, így a többi részletet akkor ismerhetjük meg, a forgalmazást pedig csak 2007 első napjaiban, az amerikai bemutató után indítják be világszerte.