A McLaren F1 tervezője a Caparónál folytatja

2006.08.15. 10:17

Gordon Murray is csatlakozik az újonnan alapított sportkocsigyártóhoz , ahol ultrakönnyű alkatrészek fejlesztésével foglalkozik majd.

A Caparo ugyanis nem csak a T1 eladásából próbál megélni: beindítanak egy új üzletágat, amely autógyártók számára tervez és gyárt majd könnyű, de nagy teherbírású, szálerősítésű műanyagból készített alkatrészeket. Murray sport- és versenyautó-tervezői múltja révén igen nagy tapasztalatokkal rendelkezik ezen a területen, de ami talán még fontosabb új munkaadója számára, korábbi munkái révén a világon mindenütt ismerik a nevét, így a puszta jelenléte is alaposan megkönnyítheti az üzlet beindítását. Ez persze nem jelenti azt, hogy Murray eltávolodna a sportkocsi-tervezéstől: valószínű, hogy a T1 továbbfejlesztésében is számítanak a segítségére.

A dél-afrikai származású Murray 1972-ben, a Brabham Formula 1-es csapat főtervezőjeként került először reflektorfénybe, ahol számos győztes típust – köztük két világbajnok versenygépet – tervezett. Innen 1986-ban került a McLarenhez, ahol később utcai autók tervezésével bízták meg. Leghíresebb munkája kétségkívül a McLaren F1, amely az 1990-es évek leggyorsabb utcai sportkocsija volt, de természetesen részt vett a Mercedes SLR fejlesztésében is. A McLaren azonban elhanyagolta az utcai típusok fejlesztését az utóbbi néhány évben: állítólag anyagi okok miatt leállították a középmotoros Mercedes P9 sportkocsi fejlesztését, amelyet szintén Murray irányított, így a mérnök-híresség most ismét kénytelen volt új kihívásokat keresni.