Range Rover Sport V8-as dízellel

2006.08.23. 10:06

A nagyobbik Range Rover után a könnyedebb sport is megkapja az új, 3,6 literes turbódízel motort . A Range Rover Sportot eddig csak benzines V8-asokkal és a 2,7 literes, V6-os PSA-Ford dízelmotor 190 lóerős változatával lehetett kapni, de az előbbiek meglehetősen iszákosak – könnyedén benyakalnak 22-23 liter benzint 100 kilométerre –, az utóbbival pedig kifejezetten lomha mozgású a Sport.


Galéria - kattintson a képre

A nagy terepjáró bő 2,6 tonnájával persze a nyolchengeres dízel sem boldogul könnyen: hiába a 272 lóerő, és a 640 Nm-es csúcsnyomaték, a 100 km/h-s sebesség eléréséhez így is 9,2 másodperc kell, és a szögletes karosszéria miatt a végsebesség is csak 209 km/h. Mindez részben a motorhoz kapcsolt hatsebességes ZF automata váltónak köszönhető, amely ugyan kézzel is kapcsolható, így nem akadályozza nagyon a sportos stílusú vezetést, de a teljesítmény egy részét így is a váltóolaj kavargatására használja fel. A Range Rover Sport TDV8 ugyanakkor egész takarékos: országúton 9, városban 14,7, vegyes üzemben pedig 11,1 liter gázolajjal képes megtenni 100 kilométert a gyári adatok szerint.

A nyolchengeres dízellel felszerelt változat látszólag kellemes középút az eddigi benzines és dízelmotoros típusok között, így jó esélye van rá, hogy teljesítse a Land Rover várakozásait. Ahogy Phil Popham, a Land Rover igazgatója fogalmazott, segíthet fenntartani a Range Rover Sport sikeres piaci szereplését.