Peugeot Epure: 207 CC előzetes

2006.09.07. 15:24

Egyelőre tanulmányautóként mutatják meg a kis kabriót, bár nem valószínű, hogy a szériagyártásig sokat változik az autó külseje. Az Epure elnevezésű tanulmány azonban nem csupán egy kívül-belül fehér 207 CC prototípus.


Galéria - kattintson a képre

Szokványos belső égésű motor helyett üzemanyagcella, néhány akkumulátor és egy villanymotor került bele, így hidrogént fogyaszt benzin vagy gázolaj helyett, és csupán némi vízpárát ereget a környezetébe. Az üzemanyagcellás hajtás képességei egyelőre persze nem mérhetőek egy hagyományos motoréhoz: a villanymotor 70 kilowattja ugyan nem kevés, de a sebességváltó hiánya, az üzemanyagcella 20 kW-os maximális teljesítménye és az autó 1,55 tonnás tömege miatt az Epure így is elég lomha jószág lett, vagy legalábbis erre utalnak a nyers adatok. A kabrió 15 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t, és legfeljebb 130 km/h-val haladhat. Ugyanakkor 350 kilométeres hatótávolsága révén egész használhatónak tűnik, bár azt nem árulták el, hogy a hidrogéntank, az összecsukható keménytető és az akkumulátorok mellett maradt-e egyáltalán valamicske hely a csomagtartóban.

Ahogy az tanulmány véglegesnek tűnő formái láttán sejthető is, a 207 CC bemutatója már nincs messze, várhatóan jövő tavasszal már találkozhatunk vele valamelyik európai autókiállításon, és talán a forgalmazását is megkezdik még a 2007-es kabriószezonban. Az Epure bemutatását épp ezért időzítették éppen a Párizsi Autószalonra, ugyanis így felkelthetik a lehetséges vásárlók figyelmét, és elérhetik, hogy legalább a potenciális vásárlók egy része kivárja, míg a 207 CC-vel is futhat egy próbakört.