A Ford kitart a márkái mellett

2006.09.15. 13:51

Úgy néz ki, a Mercury márkanevet is megtartja a Ford, annak ellenére, hogy már nem származik sok haszna belőle. ”A Mercurynak is fontos szerepet szánunk a terveinkben” - mondta Jim Cain, a Ford szóvivője, a márkanév megszüntetéséről szóló híreket cáfolandó.

A Mercuryt még a II. világháború előtt hozták létre a Lincoln luxusmodellek, és az olcsó Fordok közt tátongó űr betöltésére. Mára azonban elveszítette jelentősségét a márka: hosszú évtizedek óta egyetlen, akár csak önállónak látszó modellt sem készített, csupán az átlagosnál jobban felszerelt Fordokat árulnak ezen a néven más jelvénnyel és hűtőmaszkkal. Ráadásul időközben a Lincoln elveszítette egykori presztízsét, a Ford pedig már nem csak olcsó és egyszerű autókat gyárt, mint régen, így abban sem lehetünk biztosak, hogy bármiféle eredményre vezetne, ha a Mercury ismét önálló típusokat gyártana. Egyesek szerint a Fordnak a jelenlegi helyzetben meg kellene szüntetnie a márkát, és a maradék kettőre kellene koncentrálina, ha túl akar élni.

Ugyanakkor a Ford álláspontja is érthető: nem akarnak úgy járni, mint annak idején a GM az Oldsmobile beszüntetésekor. Egy ilyen lépés ugyanis a kereskedőhálózat megszüntetésével jár, azaz jelentős kártérítéseket kell fizetni a dílereknek, és jónéhány per is a cég nyakába szakadhat. A Ford jelenlegi anyagi helyzete pedig nem engedi meg, hogy olyan ügyekbe keveredjen, amelyek jelentősen csökkenthetik amúgy is reménytelenül alacsony szinten állandósult eladásaikat.