Az Aston Martin ralizni megy

2006.10.03. 13:59

Meglepő versenyautóval állt elő a brit sportkocsi-márka, és partnere, a Prodrive. A V8 Vantage típuson alapuló Rally GT típus a kevéssé ismert széria GT osztályban szerepelhet majd, természetesen szigorúan aszfaltos versenyeken.


Galéria - kattintson a képre

Az autó karosszériáján nem változtattak, csupán a kötelező biztonsági felszerelésekkel látták el, de a futóművet és a motort is átdolgozták. A 4,3 literes V8-as teljesítménye 380-ról 420 lóerőre nőtt, és bár 410 Nm-es csúcsnyomatéka nem változott, az átalakítások nyomán állítólag alacsonyabb fordulatszámokon is erősebb lett, mint a sorozatgyártmányú változatban. Emellett a váltó fokozatait is rövidebbre vették – hiszen a raliversenyeken ritkán lehet 280-as tempóval száguldani –, és a rugókat és a lengéscsillapítókat is kicserélték. A tesztelés során a francia bajnokság három versenyén már indították az autót, és jó jel, hogy az első versenyén rögtön megszerezték vele a kategória ezüstérmét.

Az ősz végére várható, megvásárolható változat terjedését azonban nyilván gátolni fogja, hogy ez lesz a világ egyik legdrágább pénzért megvehető raliautója, amely ráadásul murvás útfelületen hasznavehetetlen.