A Győrből érkező kis sportkocsi nyitott változata nem okoz nagy meglepetést. Műszaki szempontból megegyezik a csukott változattal , és ahogy azt már korábban is sejthettük, a tervezők megmaradtak a vászontető mellett.
A gyári sajtóközleményben igyekeztek megindokolni, miért nem készítettek összecsukható kemény tetőt a Roadsterre. Az Audi szakembereinek érvelése szerint amellett, hogy könnyű és kis helyen is elfér, a vászontető révén az autó súlypontja is lejjebb kerülhet, mint a kupé változaté. Nem említették, de nyilvánvaló, hogy ez a megoldás ráadásul olcsóbb is, és vélhetően nemcsak a gyártónak, hanem a vásárlónak is. A tetőt egyébként az előző Roadsteréhez képest igyekeztek csendesebbé tenni csukott állapotban, ennek érdekében eggyel több rétegből készül, mint korábban. Az erősebbik, V6-os modellhez már elektrohidraulikus mozgatású tetőszerkezet jár, amely 12 másodperc alatt nyílik és csukódik, mi több, nem csak álló helyzetben, de egészen 50 km/h-s sebességig bármikor kinyitható vagy becsukható. Az alapmodellhez nem jár az automatikus szerkezet – jóllehet erről nem szól a sajtóközlemény, a fapados változat tetejét alighanem kézzel kell mozgatni –, de némi felár ellenében az egyszerűbb kivitelekhez is megrendelhető.
Sajnos az autó egy másik lényeges adatát sem árulták el eddig. Nem tudjuk, mekkora a tömege, illetve hogy mennyivel több, mint a csukott változaté, de a TT Roadster a menetteljesítmény-adatok alapján a szokásos kabrió-merevítésekkel együtt sem tűnik túlsúlyosnak. A 200 lóerős turbómotorral 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 250 lóerős hathengeres változatnak pedig 5,9 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez. Az adatokat azonban nem hasonlíthatjuk közvetlenül a TT Coupé bemutatásakor közöltekhez, mivel a Roadster méréseit már az új, dupla kuplungos, ezúttal S-Tronic névre keresztelt félautomata váltóval végezték, és ez egy picit gyorsabban vált, mint ahogy az egy kézi váltóval lehetséges. A végsebesség-adatokon is az látszik, hogy a vászontető nem ront sokat a TT képességein: a gyengébbik változat 237 km/h-val képes haladni, azaz mindössze 3 km/h-val marad a kupé változat mögött. A V6-os kivitel roadsterként is átléphetné a 250 km/h-s határt, ha az elektronika hagyná. Mindez úgy lehetséges, hogy a karosszéria légellenállási tényezője csukott vászontetővel csupán 0,32, azaz alacsonyabb, mint sok merev tetős személyautóé.
Természetesen a TT Roadster is profitál a karosszéria méretnövekedéséből. Ahogy a Coupé esetében, itt is tágasabb lett egy picit a belső tér, és a csomagtér mérete is megnőtt. Csukott tetővel 250 liternyi csomag fér az autó hátuljába, ami kerek 40 literrel több, mint a korábbi típusváltozat esetében.
A TT Roadsterben minden megtalálható, ami a kupéban. Itt is használják a Magnetic Ride fantázianevű aktív lengéscsillapító-rendszert, a karosszéria első fele itt is alumíniumból készült, van 120 km/h-nál kinyíló apró hátsó szárny, és még sorolhatnánk. Sajnos azt egyelőre nem árulták el pontosan, hogy a nyitott TT forgalmazása mikor kezdődik, de a váratlanul korai bemutató alapján egész biztos, hogy az Audi nem szeretné lekésni a 2007-es kabriószezont.