Leleplezték az Audi TT Roadstert

2006.10.18. 09:05

A Győrből érkező kis sportkocsi nyitott változata nem okoz nagy meglepetést. Műszaki szempontból megegyezik a csukott változattal , és ahogy azt már korábban is sejthettük, a tervezők megmaradtak a vászontető mellett.


Galéria - kattintson a képre

A gyári sajtóközleményben igyekeztek megindokolni, miért nem készítettek összecsukható kemény tetőt a Roadsterre. Az Audi szakembereinek érvelése szerint amellett, hogy könnyű és kis helyen is elfér, a vászontető révén az autó súlypontja is lejjebb kerülhet, mint a kupé változaté. Nem említették, de nyilvánvaló, hogy ez a megoldás ráadásul olcsóbb is, és vélhetően nemcsak a gyártónak, hanem a vásárlónak is. A tetőt egyébként az előző Roadsteréhez képest igyekeztek csendesebbé tenni csukott állapotban, ennek érdekében eggyel több rétegből készül, mint korábban. Az erősebbik, V6-os modellhez már elektrohidraulikus mozgatású tetőszerkezet jár, amely 12 másodperc alatt nyílik és csukódik, mi több, nem csak álló helyzetben, de egészen 50 km/h-s sebességig bármikor kinyitható vagy becsukható. Az alapmodellhez nem jár az automatikus szerkezet – jóllehet erről nem szól a sajtóközlemény, a fapados változat tetejét alighanem kézzel kell mozgatni –, de némi felár ellenében az egyszerűbb kivitelekhez is megrendelhető.


Galéria - kattintson a képre

Sajnos az autó egy másik lényeges adatát sem árulták el eddig. Nem tudjuk, mekkora a tömege, illetve hogy mennyivel több, mint a csukott változaté, de a TT Roadster a menetteljesítmény-adatok alapján a szokásos kabrió-merevítésekkel együtt sem tűnik túlsúlyosnak. A 200 lóerős turbómotorral 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 250 lóerős hathengeres változatnak pedig 5,9 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez. Az adatokat azonban nem hasonlíthatjuk közvetlenül a TT Coupé bemutatásakor közöltekhez, mivel a Roadster méréseit már az új, dupla kuplungos, ezúttal S-Tronic névre keresztelt félautomata váltóval végezték, és ez egy picit gyorsabban vált, mint ahogy az egy kézi váltóval lehetséges. A végsebesség-adatokon is az látszik, hogy a vászontető nem ront sokat a TT képességein: a gyengébbik változat 237 km/h-val képes haladni, azaz mindössze 3 km/h-val marad a kupé változat mögött. A V6-os kivitel roadsterként is átléphetné a 250 km/h-s határt, ha az elektronika hagyná. Mindez úgy lehetséges, hogy a karosszéria légellenállási tényezője csukott vászontetővel csupán 0,32, azaz alacsonyabb, mint sok merev tetős személyautóé.

Természetesen a TT Roadster is profitál a karosszéria méretnövekedéséből. Ahogy a Coupé esetében, itt is tágasabb lett egy picit a belső tér, és a csomagtér mérete is megnőtt. Csukott tetővel 250 liternyi csomag fér az autó hátuljába, ami kerek 40 literrel több, mint a korábbi típusváltozat esetében.

A TT Roadsterben minden megtalálható, ami a kupéban. Itt is használják a Magnetic Ride fantázianevű aktív lengéscsillapító-rendszert, a karosszéria első fele itt is alumíniumból készült, van 120 km/h-nál kinyíló apró hátsó szárny, és még sorolhatnánk. Sajnos azt egyelőre nem árulták el pontosan, hogy a nyitott TT forgalmazása mikor kezdődik, de a váratlanul korai bemutató alapján egész biztos, hogy az Audi nem szeretné lekésni a 2007-es kabriószezont.