Caresto V8 Speedster: Volvo hot-rod

2006.11.03. 09:59

A látványos kék kétajtós egy svéd tervező, Leif Tufvesson munkája, aki régebben a Volvo tanulmányautókat előállító részlegénél dolgozott, ma pedig saját autóépítő műhelyét vezeti. A Caresto V8 első pillantásra olyan, mint a legtöbb hot-rod: hosszú, keskeny orra, szabadon álló kerekei és az 1920-as évek végének típusaira jellemző csónakforma karosszériája van. A Volvo-rokonságra csak a nagylyukú négyzetrácsos hűtőmaszk utal halványan.


Galéria - kattintson a képre

Az viszont, hogy a svédek korszerű alkatrészek felhasználásával építették az autót, már a külső szemlélő számára is hamar kiderül. Az első felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, és nem merev tengelyes, mint a klasszikus amerikai hot-rodokon, illetve az első kerekeket is tárcsafékek lassítják dobfékek helyett. A világoskék burkolat alatt újabb meglepetések várnak, a hosszú orrban hiába keressük a motort, azt ugyanis a hátsó tengely elé, keresztbe építették be. Máshogy nem is igen lehetett volna, hiszen a Volvo 4,4 literes, 315 lóerős nyolchengeresét használták fel. Ezt a svéd gyártó kifejezetten azért készítette, hogy be tudja építeni az S80-as motorterébe, a keresztben álló nyolchengeresek helyére, így jelenleg nincs hozzá olyan sebességváltó, amellyel hosszába is beépíthetnék egy autóba. A Caresto V8 vázszerkezete is inkább egy szupersportkocsit juttatna az eszünkbe, mint holmi kezdetleges amerikai hot-rodot, hiszen nem nagy vasdarabokból, hanem karbonszálas műanyagból és alumíniumból építették.

A Caresto V8 Speedster egyelőre a Las Vegas-i SEMA Show látogatóit kápráztatja el, de nem kizárt, hogy később egyedi megrendelésre készülhet néhány szériapéldány is a korszerű, középmotoros hot-rodból.