Prodrive tuningkészlet az Aston Martin V8-ashoz

2006.12.01. 10:16

A versenyautóiról híressé vált brit cég sok apró változtatással igyekszik még jobbá tenni a legkisebb Aston Martint. Módosítottak a motor vezérlésén, a futóművön és a karosszérián is, így a V8 Vantage még gyorsabb és stabilabb lehet, mint gyári állapotában, méghozzá úgy, hogy mindeközben elegáns karaktere mit sem változik.


A számok nyelvén leginkább megfogható változtatások a motort érintik: a 4,3 literes V8-as a Prodrive beavatkozása nyomán az eredeti 380 helyett 425 lóerő leadására lesz képes, maximális forgatónyomatéka pedig 410-ről 440 Nm-re növekszik. Így a legkisebb Aston Martin 5 helyett 4,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 280-ról 293 km/h-ra nő. A leendő tulajdonosok számára azonban még fontosabb lehet, hogy a Prodrive mérnökeinek sikerült javítaniuk a motor reakcióidején, így az autó még közvetlenebbül reagál a gázpedál elmozdítására. Ráadásul a sportkocsiból előtörő hangokkal külön foglalkoztak. A kipufogórendszerbe épített szelepet a sofőr nyithatja vagy zárhatja, így szükség esetén lecsöndesítheti vagy felhangosíthatja a motorból előtörő zajokat.

A futómű hangolását szintén meg lehet változtatni a vezetőülésből. A két ismert futómű-specialista, a Bilstein és az Eibach segítségével kifejlesztett rendszer révén a vezető választhat, hogy a gyári beállításokhoz közeli normál üzemmódban, vagy a feszesebb, de kényelmetlenebb hangolást kínáló sport üzemmódban használja-e az autót. Emellett a tuningcsomaghoz új kerekek is tartoznak. A 19 hüvelykes, 14 küllős könnyűfém felnik ugyanolyan formájúak, mint a DBR9 GT1 versenyautók keréktárcsái, a Pirelli P-Zero gumiabroncsok pedig jól illenek a megváltozott futóműhangoláshoz.


A Prodrive a V8 Vantage formáján is alakított egy keveset, de nagyon ügyeltek rá, hogy ne változtassanak a sportkocsi vonzó karakterén. Az elsődleges cél a stabilitás javítása volt, így hosszas szélcsatorna-kísérletek alapján egy apró kötény került az első lökhárító aljára, és egy kétujjnyi idommal a hátsó spoilert is megtoldották. A változtatások révén állítólag 45%-kal sikerült csökkenteni a nagy sebességnél jelentkező emelőerőt, így nagy sebességnél jelentősen nőtt a kerekek tapadása.

A brit versenyautóépítő, amely lassanként az Aston Martin házi tuningcégévé lép elő, 2007 elején kezdi meg az Aston Martin V8 Vantage átalakítókészletének árusítását. Arról egyelőre nem nyilatkoztak, hogy a visszafogott tuning mekkora összeggel könnyíti meg a megrendelők pénztárcáját.