Nem lesznek közös padlólemezek a DaimlerChryslernél

2006.12.14. 11:48

A cégcsoport egyik igazgatójától származik a kategorikus kijelentés, aki egy szakszervezeti eseményen beszélt a DaimlerChrysler költségcsökkentési törekvéseiről. "A Mercedes megmarad Mercedesnek, és senkivel nem osztozik a platformjain" - mondta Rüdiger Grube, a vállalatóriás hosszú távú fejlesztési stratégiáért felelős vezetője. Ugyanakkor elmondta, hogy számos olyan, külső beszállítóktól származó, és az autótulajdonosok számára láthatatlan apró alkatrész akad - például víz- és üzemanyagszivattyúk, vagy elektromos berendezések -, amelyeket közösen fejlesztenek és használhat a Mercedes és a Chrysler anélkül, hogy ez bármelyik cég hírnevét rombolná.

Grube szavaiból az derült ki, hogy a DaimlerChrysler vezetése továbbra is attól tart, ha átadná a Mercedes fontosabb alkatrészeit a Chryslernek, akkor az eddigi Mercedes-vásárlók inkább az olcsó amerikai modelleket vennék, mondván, hogy ugyanazt a technikát kapják meg más csomagolásban. Ez önmagában persze nem újdonság - eddig is ugyanezt a véleményt hangoztatták -, de így kiderült, hogy a nemrég bekövetkezett vezetőváltás sem hoz változást a cég stratégiájában. Sokan abban reménykedtek, hogy Dieter Zetsche a Mercedes és a DaimlerChrysler vezérigazgatójaként végre képes és hajlandó lesz kiaknázni az előnyöket, amelyeket a legfontosabb fődarabok, így a futóművek, a kormányművek, a váltók, a motorok és a vázstruktúrák közös fejlesztése és gyártása jelent, de úgy tűnik, erről szó sincs.

Így viszont könnyen túlsúlyba kerülhetnek a vállalat vezetésében azok, akik szerint meg kellene szabadulni az idén ismét veszteséget termelő Chryslertől, és a Mercedes profitjának növelésére kellene koncentrálni.