Trailhawk: kemény Jeep luxuskivitelben

2007.01.03. 14:06

A Detroitban bemutatkozó tanulmány szerencsésen egyesíti a terepjárók férfias vonásait a korszerű személyautók kényelmével.


Galéria - kattintson a képre

A Chrysler tervezői sikeresen aknázták ki a Jeep összetéveszthetetlen márkaarculatában rejlő lehetőségeket. A jellegzetes, hétlyukú hűtőmaszk, a trapézforma sárvédő-ívek és a szögletes karosszéria egyértelművé teszi az autó hovatartozását, még akkor is, ha arányaiban és számos részletében is eltér az eddigi Jeep típusoktól. A nagy, szögletes, kifelé egyre magasabb fényszórók szokatlanul marcona ábrázatot kölcsönöznek a tanulmánynak, az alacsony ablakvonal pedig egész sportos összhatást eredményez. A nyitott, bár masszív tetőkeretekkel övezett csomagtér és a két kivehető, üvegezett tetőpanel zavarba ejtő.


Galéria - kattintson a képre

Nehéz volna megmondani, hogy terepjáró, pick-up, vagy inkább kabrió-e a Trailhawk, bár a Jeepnél ez már hagyomány, hiszen a Wrangler sorozatot ugyanilyen nehéz volna begyömöszölni egyetlen skatulyába. Ráadásul a 22 hüvelykes felnik és a viszonylag alacsony profilú gumiabroncsok miatt úgy tűnik, az autó inkább aszfaltra való, mint úttalan utakra. A belső tér a bőr kárpitokkal és az űrhajóba illő kék műszerekkel is inkább való egy luxusautóba, mint egy masszív terepjáróba. A látványos külsőségek mögött persze kipróbált technika húzódik meg: a Trailhawk a Wrangler Unlimited masszív létraalvázára épül, az orrában viszont a Mercedes tiszta üzemű, 3 literes V6-os Bluetec dízelmotorját hordja.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Jeepnek a Trailhawk tanulmánnyal a figyelemfelkeltésen kívül van-e bármi más célja, de nagyon valószínű, hogy az autó erőteljes formatervének részleteit később más típusokon, például a Chrokee utódján is viszontláthatjuk.