A Ford is készített egy konnektoros hibrid tanulmányt

2007.01.24. 09:15

Galéria - kattintson a képre

A HySeries Drive elnevezésű tanulmány egy lépéssel tovább megy a Chevrolet Voltnál : a hálózatról tölthető akkumulátorcsomagot benzinmotor helyett üzemanyagcellával kombinálja. Ezzel elvben a Ford Edge szabadidőautón alapuló prototípus hajtáslánca a jelenlegi legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő megoldás egy autó mozgatására. Rövid távon károsanyag-kibocsátás nélkül is üzemelhet, de ha lemerülne az akkumulátor, az üzemanyagcella akkor is csupán vízgőzt juttat a levegőbe.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmányautóba egy 336 voltos Li-ion akkumulátorcsomag kerül, amelybe 8 órányi feltöltéssel 40 kilométer megtételéhez elegendő energia raktározható el. A hidrogénnel táplált üzemanyagcella révén ugyanakkor további 320 kilométer megtételére alkalmas, igaz, ekkor átlagosan 5,7 liter benzinnek megfelelő mennyiségű hidrogént fogyaszt 100 kilométeren. A Ford szerint így napi 80 kilométer megtétele esetén az autó fogyasztása annyi, mintha 3 liter benzint égetne el 100 kilométeren. A 135 km/h-s végsebességű tanulmányautó így ideális városi munkába járó járműnek tűnhet, bár méreteiből adódóan akár hosszabb családi kirándulásokra is alkalmas lehet.


Galéria - kattintson a képre

A HySeries Drive tanulmány ugyanakkor sokkal távolabb áll a megvalósulástól, mint a Chevrolet Volt, épp az üzemanyagcella alkalmazása miatt. A hidrogénből és oxigénből vizet és elektromos energiát előállító szerkezet ugyanis még mindig nagyon drága, de hidrogéntöltő állomások híján akkor sem volna sok esélye a gyors elterjedésre, ha már most is elég olcsó volna, hogy tömeggyártású személyautókba építsék. Így a GM konnektorról tölthető hibrid tanulmányautója, amely takarékos benzinmotort használ az akkumulátorok menet közbeni töltésére, akár egy-két éven belül gyártásba kerülhetne, míg a HySeries Drive csak évtizedek múlva válhat a hétköznapok részévé.