Márciusban érkezik az Opel GT

2007.01.26. 11:28

Galéria - kattintson a képre

Tavaly tavasszal ugyan már bemutatták a GM Europe új roadsterét, de a forgalmazás megindítására és a részletes adatokra egy évet várnunk kellett. A késlekedés elsődleges oka az amerikai testvérmodell, a Pontiac Solstice sikere: az amerikai üzem, amelyben egyszerre készül a Solstice, valamint a jelvényt leszámítva az utolsó csavarig megegyező Opel GT-Saturn Sky páros, már most is alig győzi teljesíteni a megrendeléseket. Európában persze nem várható ekkora tolongás, hiszen az Opel GT jóval drágább, mint tengeren túli megfelelői.


Galéria - kattintson a képre

Míg a Solstice odaát csupán 22 ezer dollárba (átszámítva 4,4 millió forintba) kerül, addig az Opel roadsterének alapára Európában ennek majdnem a duplája lesz, egész pontosan 30675 euró, azaz 7,85 millió forint. Mindezért persze valamivel többet is kap az európai vásárló. Az Opel GT-be egyből a Kappa roadstercsaládban használt legerősebb motor kerül. A kétliteres, változó szelepvezérlésű, turbófeltöltéses négyhengeres egész pontosan 264 lóerőt ad le 5300-as percenkénti fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 353 Nm, amely 2500-as és 5000-es főtengely-fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Így a GT 5,7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és 229 km/h-val is haladhat. Mindeközben ráadásul nem is feltűnően torkos, a gyári adatok szerint akár 9,2 liter benzinnel is beéri 100 km-en, vegyes használatban.


Galéria - kattintson a képre

A GT alapfelszereltsége is meglehetősen gazdag: többek közt kikapcsolható kipörgésgátlót és ESP-t, két légzsákot, hathangszórós, mp3 lejátszásra is alkalmas hifit, légkondicionálót, sebességtartó automatikát, távirányítású központi zárat, valamint elektromos ablakemelőket és tükörállítást is felár nélkül kapunk a roadsterhez. Mindez persze alighanem csak ürügy a magas árra, az igazi ok inkább az amerikai gyártás és az Opel Tigra létezése, amelyet aligha lehetne eladni, ha ugyanannyiba kerülne, mint a hátsókerék-hajtású roadster.


Galéria - kattintson a képre

Az Opel sajtóközleménye igazi élményautóként írja körül a GT-t, és ezt az állítást alátámasztani látszanak az adatok is. A 4,1 méter hosszú és 1,813 méter széles, de csupán 1,274 méter magas kétüléses üresen 1,331 tonna tömegű, ami a sok kényelmi berendezést nézve manapság nem is tűnik nagyon soknak. Ráadásul az alacsony tömegközéppont igen kedvező helyre került: álló helyzetben az első tengelyre 51, a hátsóra 49% jut az autó súlyából, ami állítólag kiváló úttartást és kanyartulajdonságokat eredményez. A motor erejének kordában tartását ráadásul önzáró differenciálmű segíti. Az egyetlen, ma már szokatlannak tűnő megoldás az ötsebességes manuális váltó, bár a nyomatékos motorhoz alighanem ez is bőségesen elegendő.


Galéria - kattintson a képre

A GT kétségtelenül jó sportkocsinak ígérkezik, és bár nyilván nem lesz olyan kompromisszummentes, mint elődje, a Lotus Elise-en alapuló, középmotoros Speedster, alacsonyabb ára és kényelmesebb kialakítása révén sokkal népszerűbbé válhat annál. A típus forgalmazását alig másfél hónap múlva kezdik meg, bár aki csak most dönt a megvásárlása mellett, az alighanem jóval később juthat csak hozzá, mivel a típus már tavaly nyár óta megrendelhető az Opel kereskedésekben.