Helyben jár a Renault-Nissan

2007.01.30. 14:03

Tavaly ugyan valamelyest csökkentek a két szövetséges összesített eladásai, de a francia-japán páros így is a világ negyedik legnagyobb autógyártója maradt, mintegy 9%-os globális részesedéssel. A Renault 2005-höz képest 4%-kal több autót adott el tavaly – összesen 2 433 372 darabot –, míg a Nissan 3 477 799 járművet értékesített, 3,3%-kal múlva alul egy évvel korábbi eredményét. Így összesen 5 911 171 Renault és Nissan talált gazdára, 3,6%-kal kevesebb, mint 2005-ben.

A cégcsoport egy helyben toporgásának oka a hivatalos közlemény szerint az egyes piacokon tapasztalható kereslet egymást kioltó változásaiban keresendő. A legnagyobb piacokon, így Nyugat-Európában, Japánban és Észak-Amerikában csökkentek a két gyártó összesített eladásai, ugyanakkor Kelet- és Közép-Európában, Ázsiában, Afrikában, Dél-Amerikában és a Közel-Keleten hasonló mértékű növekedés volt tapasztalható. A legjobb piac 2006-ban kétségtelenül Oroszország volt, ahol a Renault – valószínűleg elsősorban a Logan bemutatásának köszönhetően – 148%-kal több autót adott el, mint 2005-ben. A Nissan is 64,5%-os javulást ért el, így a két márka együttesen csaknem megduplázta az eladásait.