A Ford kiesett a Nagy Hármasból

2007.02.05. 09:58

A Ford januárban az amerikai eladási verseny negyedik helyén zárt, ami példátlan a cég történetében.

Az egykori piacvezető, a tömeggyártás úttörője, amellyel valaha csak a General Motors állta a versenyt, a múlt hónapban a GM, a Toyota és a DaimlerChrysler mögé szorult. Piaci részesedése persze még így sem elhanyagolható, a vevők 15,2%-a kitart a Ford mellett, de GM-terméket 22,4, Toyotát 16,1, Chryslert és Mercedest 15,9% amerikai újautó-vásárló választott. A Ford persze bőszen magyarázza a bizonyítványt. Azt mondják, az autókölcsönzők miatt van minden, mivel alig fele annyi autót vettek tőlük, mint tavaly ilyenkor. A visszaesésnek azonban nem ez az egyetlen oka. Az egyéni vásárlók száma is 5%-kal csökkent, a legnépszerűbb amerikai Fordból, az F sorozatból pedig 15%-kal kevesebb fogyott, mint egy éve.

A jelenlegi helyzetben a Ford vezetése csak azért remélheti, hogy visszaszerezheti a harmadik helyet az eladási listákon, mert a Chryslernél szintén bajok vannak. Nemrég bejelentették, hogy a Fordhoz hasonlóan drasztikus termeléscsökkentésre kényszerülnek.